Управляващият директор на M-Sport – тимът, който представлява Ford в световния рали шампионат, Малкълм Уилсън обяви, че иска да си върне звездата на Toyota Ойт Танак за сезон 2020.
Танак кара заводски Fiesta WRC през 2012, 2015 и 2017, а от миналата година е пилот на Toyota, но сега Малкълм иска да си върне естонеца за по-дълъг период от време.
И Уилсън призна, че вече е обсъждал с Танак възможността да оглави атаката на M-Sport в битката за световната титла.
„Ойт е целта ми за следващата година – обясни Уилсън пред motorsport.com. – Искам да го върна при нас.
„Двамата проведохме много внимателна дискусия, но още не сме стигнали до сериозни преговори и определено аз не съм в позиция, за да натискам за такива преговори. Но знам какво иска Ойт и също така знаем какви числи трябва да постигнем – това е целта ми.
„От пилотите, които излизат на пазара догодина, Ойт е може би единственият, когото искам. Дали ще постигна целта си или не, още не знам, но ще се опитам да се справя.”
M-Sport спечели световните титли през 2017 и 2018 със Себастиен Ожие, но в края на миналата година французинът избра да се върне в Citroen.
Сега Елфин Еванс е първи пилот на отбора, след като прекара два сезона в сянката на Ожие, като това важи и за Танак, който си призна преди сезон 2018, че напуска защото иска да стане световен шампион, а докато Себ е №1 в M-Sport това няма как да стане.
Елфин заема петото място при пилотите този сезон, като се качи на подиума в Мексико и Корсика, но в Аржентина отпадна заради катастрофа.
Уилсън обяви, че няма съмнение, че M-Sport е продължил развитието на Fiesta WRC и след раздялата с Ожие.
„Всички виждат, че все още разполагаме с конкурентен автомобил и това развитие няма да спре, но ние гледаме дългосрочно на развитието ни – поясни Уилсън. – С Танак ще искаме да прехвърлим хоризонта от един сезон. Сега разучаваме новите технически правила и за нас ще е перфектният сценарий, ако успеем да привлечем пилот като Ойт за развитието на новата кола, която трябва да се появи за сезон 2022.”
Каква обаче ще е реакцията на Танак, който успя да се утвърди като неофициален №1 в Toyota.
Естонецът поведе в класирането този сезон, след като спечели в Швеция, но след разочароващите резултати в Корсика и Аржентина, той отстъпи на трето място в класирането, изпреварен от Ожие и Тиери Нювил (Hyundai).
Танак беше начело в Корсика, но спука гума и на финала завърши 6-и, а в Аржентина спря в 14-ата отсечка заради повреда в алтернатора, върна се по системата Рали2 и завърши 8-и. Но в битката за титлата Танак изостава на 28 точки от Нювил, който спечели в Корсика и Аржентина.
Преди рали „Аржентина” Танак потвърди, че е готов на преговори с Toyota за нов договор, но също така е „отворен” и за евентуална промяна.
„Очите и ушите ми са отворени – обясни Танак. – Определено искам да намеря най-добрите възможности за бъдещето ми. Не знам още колко време ще остана в световния шампионат, но искам през тези сезон да имам най-добрите възможности. Ще започнем да работим по новия ми договор сега, няма смисъл да го отлагаме за по-нататък в хода на сезона.”