септември 20, 2021

Матон обеща WRC коли за 500 000 евро. Ще стане ли?

Снимка: Toyota

Световният рали шампионат навлиза в нова ера в началото на 2022 година – WRC автомобилите се трансформират в Rally1 коли и получават хибридно задвижване.

Хибридният модул е еднакъв за всички автомобили, произвежда се от една компания и доставките му тази година сериозно закъсняват. Батерията е с капацитет 3,9 кВтч, а хибридната система добавя 134 конски сили и 180 Nm към представянето на 1,6-литровия бензинов турбо мотор, който се използва от актуалните WRC автомобили. Но колите по правилата на Rally1 няма да станат по-бързи, тъй като хибридната система ще добави допълнителни поне 100 кг към теглото им.

Освен това новите технически правила връщат в играта секвенциалните трансмисии, в случая с 5 предавки. Те идват на мястото на сегашните полуавтоматични кутии с превключване на предавките от волана. Активните диференциали отново ще са забранени, а аеродинамиката ще бъде допълнително орязана.

Всички тези мерки преследват две много важни цели. Първата е опростяване създаването на кола по правилата на Rally1 и привличане на нови автомобилни производители в световния рали шампионат. Втората е постигане на приемливо ценово равнище на новите автомобили. Рали директорът на ФИА Ив Матон обеща цена от 500 000 евро за Rally1 кола, сега остава да разберем дали тимовете ще изпълнят това обещание. Защото историята сочи, че всеки път, когато ФИА се опитва да постави ценови таван на новите автомобили, които влизат в ралитата, създателите им винаги намират начин да го заобиколят и колите излизат доста по-скъпи. Този път обаче битката е много важна, защото изходът от нея ще предопредели развитието на световния рали шампионат. Все пак не сме средата на 90-те години на миналия век, когато амбиции за добро представяне в WRC имаха поне 5 или 6 автомобилни компании.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.