Крис Мийк и Пол Найджъл увеличиха преднината си в генералното класиране на рали „Мексико“ спрямо Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия след края на съботния ден, като разликата между двата екипажа стигна 30.9 секунди.
„След доброто ни представяне в сутрешните минавания знаехме, че следобедните отсечки ще са решаващи за ралито, особено след като избрахме по-твърди гуми спрямо нашите директни съперници- коментира Мийк, който заложи на по-твърдите гуми въпреки предупрежденията за дъжд. – Това решение трябваше да проработи и в крайна сметка постигнахме желания резултат.
„В най-дългия етап успях да увелича преднината си. Сега разполагам с добър аванс в генералното класиране, но това не означава че трябва да се отпускаме в последния ден от ралито. Радвам се, че успяхме да покажем потенциала на нашата кола и съм доволен, че демонстрирах, че мога да съм по-бърз от Ожие в идентични за двама ни условия, така стартовият ред не е причина за първото ни място.“
Пилотът на Ситроен спечели едва един от деветте съботни изключително прашни етапа в планините около Леон. Етапната победа в „Лахас де Оро“ (38,31 км) се оказа решаваща за битката между Мийк и Ожие, след като французина се завъртя и изгуби 20 секунди преди да продължи.
„Никога не съм доволен когато губя време, но нямам никакви угризения заради това – обясни Ожие. – Направих каквото можах днес, натисках без да преминавам границата, но това се оказа недостатъчно. Единственото, което постигнахме днес беше да се изравним с темпото на Крис, който свърши много добра работа.
„Когато условията са такива, трябва да подходиш умно и да мислиш основно за точките, които ще ни дойдат добре с оглед шампионата. Все още остават още доста километри до края и може всичко да се случи. Ние трябва да продължим в същия дух, да останем фокусирани и да притискаме Крис, защото нищо не се знае до финала.“
Ожие записа две етапни победи, като завърши деня с аванс от 39,6 секунди пред третия в генералното класиране Тиери Ньовил, който също взе една отсечка. Белгиецът призна, че е сбъркал с по-меките гуми за следобедните отсечки, тъй като е очаквал дъжд, но темпото му беше достатъчно добро, за да го остави в Топ 3.
От Танак завърши деня на четвърта позиция със своя Ford Fiesta WRC. Естонецът изпитваше проблеми с намирането на правилните настройки, което се отрази на темпото му. По аналогичен начин плюс спукана гума премина деня и за Хейдън Падън, който се намира на пета позиция.
Яри-Мати Латвала успя да прескочи своя съотборник Юхо Ханинен в битката за шестото място в предпоследния етап. Съботният ден не беше никак лесен за победителя от Швеция, като в сутрешните минавания финландецът имаше проблеми със спирачките, а следобед спука гума на същият камък в който спука гума и Падън.
Ханинен завърши на седма позиция, като дори достигането му до финала ще е чиста победата за него след здравословните проблеми които е имал в петък вечерта.
Дани Сордо завърши на осма позиция в класирането. Проблемите които имаха той, Падън и Ньовил с i20 WRC в петък се оказаха задръстен горивен филтър, като в съботният ден автомобилите на Хюндай работиха нормално.
Елфин Еванс и лидерът в WRC2 Понтус Тидеман затварят челната десетка на рали „Мексико“, което завършва днес.
Rally Guanajuato México 2017 / Saturday Impressions
#WRC Rally México Saturday wrap: https://goo.gl/kiglZP
Публикувахте от WRC в 11 март 2017 г.