септември 22, 2020

Мийк и Ожие в битка на титаните в Испания

Ако търсим уникално състезание в тазгодишния сезон в световния рали шампионат, както и в близкото минало, то веднага се сещаме за рали „Каталуния“ (рали „Испания“).

Испанският кръг от шампионата е единственото рали със смесена настилка в WRC, в което най-добрите рали пилоти на света ще трябва да се борят за победата. Тазгодишното издание на надпреварата ще бъде седмото й участие подред в календара на WRC, като ралито остава едно истинско изпитание за механици, пилоти и навигатори.

След първия ден, почти изцяло на макадам, отборите ще трябва да „обърнат“ своите автомобили за време от 75 минути в изцяло асфалтова конфигурация. Това означава че, механиците ще трябва да работят доста сериозно срещу часовника.

Друг труден момент е адаптацията на пилота от една на друга настилка, както показа Себастиан Ожие в миналогодишното издание на надпреварата. През тази година в рали „Каталуния“ е напълно вероятно да видим спечелването на поредната световна титла за Себастиан Ожие при пилотите и на Фолксваген при производителите.

Катастрофата на Себастиан Ожие, 4 км преди финала
Катастрофата на Себастиан Ожие, 4 км преди финала

На Ожие му е нужно да завърши минимум на трета позиция и с една точка от пауър етапа, за да вземе титлата, докато отборът на Фолксваген трябва да спечели 20 точки повече от Хюндай.

Графикът на самото рали също представлява едно предизвикателство. Шейкдаунът и официалното откриване на състезанието ще се проведат в четвъртък в курортния град Салу. След това екипажите трябва да се отправят към Барселона за първия специален етап от състезанието.

В петък преобладават макадамовите етапи, включително и най-дългият специален етап на ралито – 39-километровият „Тера Алта“. Останалата част от уикенда е посветена на асфалтовите етапи, сред които няма по-дълги от 24 километра. Общата дължина на състезателните километри е от 321, разделени на деветнадесет специални етапа. В единадесет от тях има промени, докато през тази година организаторите са добавили и две нови скоростни отсечки.

p-20151025-00494_news

През миналата година рали „Испания“ бе спечелено от Андреас Микелсен. В предходните две години надпреварата е спечелена от Себастиан Ожие, докато Себастиан Льоб има осем поредни победи. В първите издания на състезанието единствено Дидие Ориол е побеждавал повече от един път.

Всички погледи обаче ще са втренчени в битката между Себастиан Ожие и Крис Мийк. Това ще е поредното съприкосновение на двата рали „бика“ преди да започне истинската борба през сезон 2017.

От друга страна има и пилоти, които могат да поднесат изненада. Яри-Мати Латвала, Андреас Микелсен, Тиери Ньовил, Хейдън Падън и Дани Сордо ще се постараят да дадат всичко от себе си в испанското рали. За съжаление пилотите на М-Спорт не са сред фаворитите за добро представяне. Мадс Остберг все още експериментира със своят стил на каране, докато Ерик Камили има да учи доста много.

Хенинг Солберг и Мартин Прокоп се връщат в кервана за испанското рали. Последното участие на Прокоп бе на рали „Сардиния“ при скандалът с изваждането му от надпреварата поради разпечатаната скоростна кутия на неговата Fiesta WRC.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.