Андреас Микелсен признава, че е записал „кошмарен старт” на първия си пълен сезон в световния рали шампионат като пилот на Hyundai, но също така смята, че от рали „Сардиния” този уикенд това може да се промени.
От началото на годината Микелсен има проблеми с настройките на своя i20 Coupe WRC, а това се отразява и на увереността му зад волана. Но положението се подобрява след рали „Португалия” през миналия месец, за където той успя да намери точните настройки на трансмисията по време на тестовете преди ралито.
Но в самото състезание Андреас имаше проблеми със сервото на волана и двигателя, при това доста преди да демонстрира истинското си темпо, така че доброто представяне се отложи за Сардиния.
Третото място в Швеция е единственият подиум на Микелсен този сезон и той е на 65 точки от лидера в класирането – съотборникът му в Hyundai Тиери Нювил.
„Сезонът е кошмар – призна Микелсен пред британското списание Autosport. – Най-накрая, когато успяхме да настроим колата, в Португалия имах технически проблеми, така че беше неприятно. Естествено, че беше неприятно, но до известна степен съм и облекчен, тъй като най-после настроихме колата така, както я искам.”
Микелсен е уверен, че промените в настройките за Португалия, ще се окажат полезни и за макадама в Сардиния.
„Свършихме доста работа и променихме настройките на диференциалите – допълни норвежецът. – Преди, проблемите ми бяха свързани с това, че не можех да вкарам предницата на колата в завоя, когато тя беше натоварена при спиране. Освен това, като дам газ в този случай и губех задницата.
„Сега предницата завива както трябва и задницата е по-стабилна, това означаваше малко по-меки настройки отзад и по-отворен преден диференциал. Мисля, че можем още малко да подобрим поведението на колата, но се движим в правилната посока.
„В първите ралита беше много трудно, отстрани сигурно е нелепо, но нямах никакъв усет към поведението на колата, а на това ниво трябва буквално да си се сраснал с автомобила. Този сезон се боря с колата във всеки един завой, но мисля, че в Сардиния това ще се промени”.
Точно италианското рали обаче не е най-успешното за Микелсен. От осем старта той има шест катастрофи и излитания от трасето, като само веднъж е завършвал в Топ 10 – през 2014, когато се класира 4-и като пилот на Volkswagen.