Шансовете на Андреас Микелсен да остане в световния рали шампионат през следващия сезон стават все по-малки, тъй като места в заводските тимове вече няма. Норвежецът все още не е обявил плановете си за 2017 година, а до началото на новия сезон и рали „Монте Карло” остава малко повече от месец.
По време на рали „Астралия” в края на тази година Андреас беше уверен, че ще продължи кариерата си, но може би е надценил възможностите си.
Бившите му съотборници във Volkswagen Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала вече си намериха нови тимове – световният шампион ще води атаката на M-Sport, а финландецът стана първи пилот на Toyota.
Микелсен се опита да преговоря с Томи Макинен, но 4-кратният световен шампион даде ясно да се разбере, че предпочита Латвала пред него.
В същото време проектът на Насър Ал-Атия, който трябваше да обедини усилията на Red Bull и Катар и да осигури оставането на новите коли на Volkswagen в световния рали шампионат, най-вероятно няма да се реализира. От германската компания искат 30 милиона евро за годината, за да поддържат трите коли, а отделно от това трябва да се плати и хомологацията във ФИА на новия Polo WRC 2017.
За да се случи това тимът на Ал-Атия трябва да получи някаква подкрепа от VW, за да може да се повтори рецептата на M-Sport и Ford, но от германската компания не искат да харчат никакви пари за проект, изграден върху възможностите на частен тим.
В същото време трансферът на Ожие в M-Sport рязко сви интереса на Red Bull към проекта на Ал-Атия. Компанията за енергийни напитки спонсорира от години катареца, но пилот №1 в ралитата на Red Bull е Ожие, а той вече е при Малкълм Уилсън.
Мениджърът на Микелсен Ерик Вийби засега отказва коментар по темата за бъдещето на клиента му, който в последните три сезона в WRC завърши на трето място в крайното класиране на пилотите.
Още един топ пилот от 2016 година няма отбор за догодина – Мадс Остберг загуби мястото си в M-Sport, но се предполага, че той ще се върне с частен тим и ограничена програма през новия сезон.
Според източници, близки до мениджмънта на Микелсен, норвежецът може да продължи кариерата си в световния рали крос шампионат, но тази информация все още не е потвърдена нито от Андреас, нито от Вийби, като пилотът на няколко пъти заяви, че иска да остане в ралитата.