декември 15, 2019

Може би след 5 години WRC автомобилите ще са хибриди

Хибридните технологии няма да се появят в световния рали шампион в следващите поне пет години, е мнението на ФИА.

Световната федерация вече стартира проучване как да бъдат използвани хибридни системи или изцяло електрически автомобили в шампионата. Но директорът на ФИА, отговарящ за рали спорта Ярмо Махонен, е уверил производителите, че в близките пет години от тях няма да се изисква да разработват хибриди.

„Вече обсъждаме в рамките на ФИА този въпрос – коментира Ярмо Махонен – Сега ние ще стартираме дискусията за това какво ще е задвижването на бъдещите рали автомобили, дали те ще са електрически или хибридни.

„Този въпрос трябва да бъде обсъден с автомобилните производители, които имат програми в WRC. Големите компании имат своите стратегии и трябва да проучим как можем да се впишем в техните планове.

„Засега обаче имаме нужда от стабилност. Затова няма да има електрически автомобили в следващите пет години.“

За пръв път хибридните системи бяха внедрени в автомобилните спортове в световния шампионат за издръжливост (WEC), при това в най-популярната категория LMP1. По-късно хибридните технологии навлязоха и във Формула 1 и вече са неразделна част от световния шампионат.

През 2018 в базирания в САЩ рали крос шампионат, носещ името GRC ще бъде създаден изцяло електрически клас, като тепърва ще се оценяват плюсовете и минусите от това решение.

Вече има разработен изцяло електрически рали крос автомобил по идея на бившия пилот от WRC Манферд Щол. Неговият тим създаде изключително интересна концепция, базирана на Пежо 207 S2000 (виж видео). А още през 2010 в сериите Андрос бе създаден клас за електрически автомобили.

Махонен обясни, че в момента има по-голям смисъл първо етап рали кросът да премине към електрическите автомобили, тъй като там състезателната дистанция е по-къса.

„За тях е по-лесно да направят тази крачка – смята Махонен. – Рали спортът е една от най-трудните дисциплини за въвеждане на електрически или хибридни системи. Един от вариантите е автомобилите да се движат изцяло на ток в преходите между етапите, а бензиновите двигатели да се използват само в скоростните отсечки.

„Имаме нужда от дискусия по тази тема и това ще стане, когато всички се обединим около една идея, за да постигнем успех.“

Коментари

Коментар

Реклама