Валтери Ботас се състезава за Mercedes от 2017 година и изпълнява стриктно ролята си на втори пилот, въпреки че редовно обяснява, че не е доволен от това разпределение на силите в тима. След като Люис Хамилтън подписа за още само един сезон спекулациите, че това може да е последната му година във Формула 1 като че ли набират повече скорост. Възможно ли е през 2022 за Mercedes да карат Валтери Ботас и Джордж Ръсел? Все пак, ако Люис си тръгне, то нали не очаквате, че Тото Волф ще наеме двама новаци и ще се лиши от опита на Ботас?
Накратко, Ботас може да победи Ръсел през 2022 година в пряката им битка на съотборници, която най-вероятно ще определи и поне един от претендентите за титлата.
Джордж демонстрира в Бахрейн, че няма нужда от много време, за да се адаптира към болида на Mercedes. Но в повечето ситуации опитът на Валтери с автомобила и в работата с тима ще му даде предимство. Както по отношение на работата с гумите („Сахир” не е писта, където износването на гумите е голямо), така и при представянето на пистата – скорост, ритъм и т.н. Ботас ще е наясно с лимита на възможностите на колата, а Джордж ще има нужда от няколко състезания, за да се ориентира, а в това време Валтери ще е събрал доста повече точки от него.
Въпреки, че редовно завърша втори след Хамилтън, Ботас е качествен пилот. Има победи, притиска Хамилтън в почти всяка квалификация и напълно заслужава мястото си в Mercedes. Просто Хамилтън е специален талант, с когото малцина други пилоти биха могли да се сравняват.
Джордж срещу Валтери би трябвало да е по-оспорвано съперничество. А и не би трябвало да съдим за представянето на Ръсел спрямо Ботас от изпреварването, което британецът направи срещу него на „Сахир”. Все пак Ботас беше с много стари гуми в сравнение с новите, с които се Ръсел се върна на пистата заради объркването в Mercedes, така че защитата на Ботас беше обречена.
Естествено, тези спекулации ще са възможни само ако 2021 се окаже последният сезон в кариерата на Люис Хамилтън и той наистина напусне спорта в края на годината.