ноември 25, 2020

М-Спорт и Туран с наказания след рали „Испания“

Стюардите на рали „Испания“ са били доста заети след състезанието, тъй като техническата комисия им е осигурила два доклада за нередности след финалния технически преглед на каталунското рали.

Първият доклад се отнася за автомобила на Фригес Туран (Ford Fiesta R5), който се оказва че разполага с два по-тежки компонента на окачването. Реално става въпрос за два носача, които тежат 3296 грама десният и 3218 грама левият, при максимално допустимо тегло от 3190.95 грама за носач.

p-20161016-00033_news

 

От отборът на Туран са заявили че, са купили частите от доставчик и не са проверявали теглото преди да сложат носачите.

Стюардите наказват Туран с добавяне на 25 минути към времето му, което го сваля от трета позиция във WRC2 на осма. Така на трето място във WRC2 завършва Джим Ван ден Хювел, а претендентът за титлата Тиму Сунинен е четвърти.

Туран е познат и на родните фенове, тъй като участва в рали „България“ през 2010, когато ралито беше кръг от световния шампионат, а унгарецът стартира с Peugeot 307 WRC.

Вторият доклад се отнася за няколко автомобила едновременно и по-конкретно за седем подготвени от М-Sport Ford Fiesta R2, като пет от тях взимат участие в DMACK Fiesta Trophy.

Във всичките е намерено допълнителна защита за системата за управление на двигателя (ECU) и вход на охлаждането свързан към процеп на предната броня. Според техническата комисия в Испания, тези елементи не отговарят на хомологацията на автомобила.

20160126344

Мачиек Вода, технически представител на М-Sport при проверката е заявил, че охлаждащите елементи се използват от 2015 и имат за цел да предотвратяват прегряване и не дават предимство. Той също така е обяснил, и че точно тази част се предлага и в кита на M-Sport за частни клиенти.

За този казус стюардите на рали „Испания“ глобяват М-Sport с 30 000 евро за автомобили, които не отговарят на правилата на ФИА.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.