септември 24, 2020

Най-смелият слух: Хамилтън отива в Red Bull

2018 година ще се окаже много важна за разпределение на пилотите във Формула 1 за… 2019. На пръв поглед звучи логично и дори банално, но вариантите не са никак малко и изглеждат доста интересни.

Най-малкото е възможно за догодина да има две свободни места в два от топ тимовете – Mercedes и Ferrari, съответно става въпрос за позициите на Валтери Ботас и Кими Райконен.

Но дали всичко няма отново да започне от Red Bull? Помните как в края на 2014 Себастиан Фетел напусна тима, за да заеме мястото на Фернандо Алонсо, той до последно се бореше да влезе в Mercedes, в Red Bull преместиха Даниил Квят от Фаенца в Милтън Кийнс, за да затворят вратата пред Фернандо и затова испанецът прие да се върне в McLaren, където започнаха 3-годишните мъки с Honda.

Сега едва ли се очакват чак такива драматични трусове, но да видим… В Red Bull все още не са наясно дали Дениъл Рикардо иска да остане, тъй като австралиецът навлиза в последната година от договора си с тима. Изключваме крайно пристрастните изказвания на доктор Хелмут Марко и затова ще се спрем на мнението на собственика на тима Дитрих Матешиц, който в прав текст каза, че ако Дениъл реши да напусне, никой няма да го спре, но тимът предпочита той да остане.

Решението на Рикардо няма да е лесно – Red Bull все повече се оформя и започва да действа като тим, изграден около Макс Верстапен и респективно, тим, който ще се грижи основно за холандеца. Ако Дениъл все още има някакви съмнения за това, то е достатъчно да попита сънародника си Марк Уебър колко равни бяха „равните условия”, при които се състезаваха двамата със Себастиан Фетел.

Според източници от тима, от Red Bull вече са предложили нов договор на Рикардо, който обаче е отложил преговорите, тъй като е наясно, че има шанс за място в Mercedes и/или Ferrari. С което се връщаме в началото на този текст…

Но трябва да уточним, че по отношение на Mercedes, несигурността относно договорите на пилотите не засяга само Ботас, световният шампион Люис Хамилтън също започва последната година от договора си. Той и шефът му Тото Волф на няколко пъти обявиха, че искат да продължат да работят заедно, но реален прогрес по договора няма. Въпреки изтеклата в британските медии, че новият контракт ще е на стойност 50 милиона долара на сезон и ще е поне за две години.

Букмейкърите приемат залози, че Хамилтън може да отиде в Red Bull, но при коефициент 1:50, т.е всички други пилоти, спрягани за колата на Рикардо имат по-голям шанс, включително и австралиецът да остане в тима.

Много е вероятно, в края на 2018 цялата тази въртележка на пилоти, която се очаква, просто да не се състои и единственият, който ще си тръгне да се окаже Райконен. Но битката за мястото му ще е изключително оспорвана.

Големият шеф на Ferrari Серджо Маркионе даде да се разбере, че ако безплодните опити на Скудерията да спечели световната титла продължат, то никой няма да бъде спасен от гнева му. Естествено, шефът на тима Маурицио Аривабене отново започва годината като фаворит за уволнение, но уточненията от обкръжението на Маркионе бяха насочени към Себастиан Фетел. Фетел осигури трансфера на Фетел в Маранело с вярата, че той е новият Михаел Шумахер, а с това дойде и влиянието му избора на другия пилот на тима. Фетел отрича, че има принос за договора на Райконен за 2018, но всъщност той е лобирал най-сериозно за него. Ако обаче Себ също попадне в евентуалната чистка, то новият №1 в тима най-вероятно ще е от следващото поколение пилоти.

Така че, дори и тази година да се отвори само едно място в силните отбори, то може да е в Маранело, а там никога не е скучно.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.