септември 22, 2020

Най-трудният избор за McLaren: Алонсо или Honda

Проблемите на Honda продължават и това може да накара Фернандо Алонсо да си тръгне

Фернандо Алонсо започва третата си и последна година от договора му с McLaren, но за негово огромно съжаление, както и на феновете на тима, проблемите от началото на 2015 са все още тук и са същите – двигателят на Honda не е достатъчно мощен и не е достатъчно издръжлив.

Испанецът и новият му съотборник Щофел Вандоорн записаха притеснително малко обиколки в хода на предсезонните тестове в Барселона, основно заради проблеми с мотора на японците. Освен това, заради притесненията за издръжливостта на двигателя, той беше настроен така, че да работи на по-ниски обороти, а колите на McLaren бяха с почти 30 км/ч по-бавни на правите в сравнение с другите нови болиди.

Проблемите от тестовете напълно заличиха оптимистичните изказвания на новия шеф на McLaren Зак Браун, който в хода на зимната пауза щедро обещаваше, че „титлите не са далеч”.

Трудният период за McLaren продължава, а последната победа на тима е от 2012 година, когато Дженсън Бътън спечели в Бразилия.

За сезон 2015 в тима се върна двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, който да края на 2016 кара заедно с Бътън, но двамата бивши шампиони прекараха огромната част от състезанията за изминалите два сезона на опашката на класирането, въпреки че през миналата година имаха пробиви до зоната на точките и третата част на някои квалификации.

Всъщност, Алонсо не постигна нито един подиум с McLaren в последните два сезона и отпадна в една четвърт от състезанията.

Договорът на испанеца с тима изтича в края на тази година, а 35-годишният пилот може да си осигури място в друг отбор още през лятото.

„Точно сега бъдещето ми не е приоритет – обясни Алонсо по време на тестовете, когато беше запитан за изтичащия договор с McLaren. – Аз живея в настоящето и целта ми е да се забавлявам. Намирам се в отлична форма и съм доволен, че мога отново да атакувам завоите с висока скорост. Усещам, че съм най-добрият пилот във Формула 1.”

Алонсо обаче не прикри разочарованието си от представянето на новия автомобил на тима MCL32 и по-специално на задвижващата система, дело на Honda.

„Трябва ни двигател, който да ни осигури на правата скорост като на другите коли – обясни Фернандо. – Имаме един проблем и това е задвижващата система. Тя не е надеждна и няма достатъчно мощност.”

Шефовете на Алонсо обаче много внимават с епитетите, когато трябва да опишат какво точно се случва в тима преди началото на сезона във Формула 1.

„Имаме проблеми, ясно е, че имаме проблеми… но мисля, че „криза” е твърде силна дума – обясни Зак Браун, малко след като стана ясно, че няма голям шанс и двамата му пилоти да стигнат до финала в Мелбърн. – Първото състезание ще е трудно. Ще се изненадам, ако за Мелбърн представянето ни рязко се подобри, така че началото на сезона ще е тежко за нас.

„Но ние получихме уверение от страна на Honda, че нашият партньор ще направи всичко възможно, за да ни осигури възможно най-добрата задвижваща система.”

Зак Браун обаче не успя да потуши слуховете, че в McLaren вече търсят начин да се разделят с Honda. Двете страни имат договор до 2024 година, но вече стана ясно, че в контракта са включени редица възможности за развалянето му, като има и опция, която позволява договорът да бъде разтрогнат в края на 2017 година.

След изтичането на тази информация, предположенията, че Алонсо ще настоява за активирането на тази клауза, за да остане в тима, стават все повече.

И изказването на състезателния директор Ерик Булие, като че ли е част от подготовката за подобен сценарий.

„В Honda се опитват да създадат конкурентна задвижваща система (двигател и хибридни системи), но им липсва култура за Формула 1, като това важи за стила на работа – поясни Булие. – Honda е голяма и успешна автомобилна компания и има собствени начини за работа.

„Оказва се, че е истинско предизвикателство да създадеш задвижваща система за Формула 1 в Япония. Затова и в Mercedes решиха, че техните ще се произвеждат в Англия. Развитието на двигателя и другите елементи трябва да е бързо, да не отстъпва на скоростта на Формула 1. Което означава, че при нас се налагат някои промени.”

Освен това, Булие даде да се разбере, че ако трябва да избира между Алонсо и Honda, решението му ще е много бързо.

„Изобщо не сме обсъждали възможността Фернандо да напусне Формула 1 или да напусне нашия отбор – обясни французина. – Никога досега Алонсо не е бил толкова добре подготвен и мотивиран. Алонсо иска проблемите с двигателя да бъдат решени, както и да знае какви ще са следващите ни стъпки в развитието на колата в хода на сезона.”

Трудно е да се каже отсега дали Алонсо ще си тръгне в края на сезона, но трябва да се знае, че раздялата на McLaren с Honda няма да е никак лесна, тъй като тимът и тази година е без основен спонсор и една сериозна част от бюджета му се осигурява от японците. Така че Зак Браун наистина ще има да взима трудни решения през 2017 година.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.