септември 21, 2020

Настигнаха ли моторите на Renault лидерите?

Най-добрата проверка за развитието на моторите в зимната пауза между двата сезона във Формула 1 ще дадат предстоящите състезания от сезон 2018, който стартира този уикенд с Гран при на Австралия. Но единствената реална информация, с която разполагаме засега, е тази от двете тестови сесии на пистата „Каталуня” до Барселона.

Шефът на Mercedes Тото Волф вече предупреди, че трябва много внимателно да се анализират и обобщават данните, защото дори и световните шампиони не са успели да натоварят на максимум част от новите компоненти в колите на Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

И въпреки това, едно семпло сравнение – като това на максималните скорости на болидите в края на стартфиналната права, може да ни даде известна представа за съотношението на силите между доставчиците на мотори във Формула 1: Mercedes, Ferrari, Renault и Honda.

Напълно очаквано тук първата позиция е за Mercedes – Валтери Ботас постигна 334 км/ч преди зоната за спиране за първия завой на „Каталуня”. Но по-притеснително за съперниците на Mercedes е скоростта, която демонстрира новият W09 в завоите на каталунското трасе. А както знаете, който е бърз в Барселона, обикновено е и бърз на повечето трасета от календара.

Според данните от GPS системата на Mercedes, новият W09 не отстъпва по скорост в завоите на новата кола на Red Bull, като болидът на бившите шампиони беше най-бърз в този елемент от състезанията миналата година. Бързината в завоите, както знаете се дължи на ефективната комбинация от механичното сцепление, аеродинамичната ефективност и мощността на задвижващата система.

На второ място по максимална скорост в Барселона завърши Макс Верстапен с Red Bull – 331,2 км/ч, а трети остана Серхио Перес с Force India с 330,2 км/ч. Но обиколките на мексиканеца са по-слаби от тези на най-бързите пилоти на тестовете, тъй като и новата кола на Force India няма достатъчно притискаща сила в завоите.

Максималната скорост на Ferrari беше 329,2 км/ч, записана от Кими Райконен.

Интересното е, че с моторите на Honda Toro Rosso и Брендън Хартли стигнаха до 324,3 км/ч, а Фернандо Алонсо с McLaren и мотора на Renault записа едва 317,6 км/ч, но от тима обясниха, че испанецът е карал с настройки за много сериозно аеродинамично притискане – за по-добра скорост в завоите, но пък това означава и по-ниска скорост на правите.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.