декември 4, 2020

Новите LMP1 прототипи няма да са по-бавни

Отборите на Порше и Тойота вече са в разгара на подготвителните си програми, като тестват новото поколение LMP1 прототипи, които поради новите правила, трябва да са една идея по-бавни. И двата тима работят доста активно по аеродинамиката, тъй като по думите на Андреас Сидл е трябвало да намалят аеродинамичното притискане на автомобилите с 30 процента.

Директорът на спортната програма на Порше направи това изказване след съвместния тест на Порше и Тойота на пистата „Арагон“  през миналата седмица.

„Карахме заедно цели два дни и можем да кажем, че не сме толкова далеч от времената на миналогодишните коли“, коментира Сидл. На въпроса дали са успели да намерят слабото място на новите правила за аеродинамиката, той отговаря така: „Изглежда, че сме го постигнали и това е една от основните ни цели.“

За новия сезон е увеличена височината на предния сплитър, а дълбочината на задния дифузьор e намалена. Така ФИА иска да ограничи постоянно увеличаващата се скорост в завоите на заводските LMP1 прототипи.

Но симулациите, които са направени с двата автомобила на Тойота и Порше, са загатнали за евентуално постигане на по-бързи обиколки в Льо Ман спрямо миналогодишните им машини.

Андреас Сидл отказва да разкрие времената, постигнати на испанското трасе, като според него от тях не става ясно какво ще бъде темпото на двата прототипа през новия сезон.

„Трудно е да се каже къде се намираме спрямо Тойота, защото ние работихме по различни програми“, допълни Сидл.

Слаба видимост по време на тестовете на Порше

Нито един от двата отбора не направи три тестови дни, като причината затова те да се засекат е, че през предходната седмица на трасето е имало мъгла и от Порше не са успели да покрият желаната от тях тестова дистанция.  Сидл от своя страна разкри, че още в първата тестова програма за сезон 2017 новото Порше 919 е изминало 7200 километра, като от екипа са изключително уверени в надеждността на автомобила за предстоящите 6-часови надпревари.

Немците вече тестваха „муле“ на новия прототип преди Коледа – във Валенсия и Арагон, докато от Тойота вече записаха трети тест с новото поколение на TS050 Hybrid.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.