Mercedes и бившият световен шампион Люис Хамилтън загубиха първата битка за сезон 2018 във Формула 1- в Гран при на Австралия спечели Себастиан Фетел с Ferrari. Но в Mercedes са уверени, че не само работата с гумите е била проблем за Хамилтън в неделя.
Хамилтън продължава да твърди, че гумите са били основната причина за загубата, но в тима изтъкват, че и новата кола се е оказала твърде тежка.
С новите правила, които направиха колите доста по-бързи, се наложи сериозно подсилване на най-различни компоненти и части, особено в двигателя. Това се наблюдава при всички нови автомобили, но миналата седмица се появиха слухове, че колата на Mercedes – W08, надхвърля минималното тегло от 728 килограма.
Обикновено във Формула 1 болидите са по-леки от минимума, след което в тях се поставя баласт, за да стигнат минималните килограми, а самият баласт се използва, за да се подобри центърът на тежестта и да се подобри управлението на колата.
Шефът на тима Тото Волф отказа да потвърди информацията на списание auto motor und sport, че W08 е с цели 5 килограма по-тежък от минималните 728, но призна, че в отбора се полагат сериозни усилия за олекотяване на колата.
„С оглед на новите правила и нарастването на колите, на размери и тегло, трябва постоянно да търсим баланс между подсилените части и по-доброто им представяне и теглото на автомобила. И това е процес, а не еднократна задача”, обясни Волф.
Mercedes не е единственият тим, при който новата кола за сезон 2017 се получи твърде тежка.
В Red Bull се появи подобен проблем, след като доставчикът на двигатели на тима Renault реши да се върне към MGU-K системата си от 2016 година и това качи теглото на цялата система за задвижване с около 5 килограма. И още нещо – Red Bull се отказа от окачването, което ФИА побърза да забрани преди първия старт този сезон, най-малкото защото можеше да заобиколи забраната с нов вариант, но пък там бързо стана ясно, че това решение също ще е много тежко.
Във Force India накараха пилотите си да спазват супер строга диета преди началото на сезона, тъй като новият болид стана доста тежък. Заместник-шефът на тима Боб Фърнли потвърди пред списание Autosport, че проблемът е частично решен, тъй като колата е слязла под минималното тегло, но не достатъчно, така че инженерите не могат да поставят точно където искат баланса, затова ще се търси допълнително олекотяване.