Рали директорът на ФИА Ив Матон потвърди пред Dirtfish, че има възможност още един автомобилен производител да влезе в световния рали шампионат, след като започнат да действат новите технически правила за Rally1 хибридните автомобили, които ще сменят настоящите WRC автомобили.
Сега в световния шампионат участват Toyota, Hyundai и M-Sport, като компанията на Малкълм Уилсън получи статут на производител и „неофициално” представлява Ford. За последно нови производители в WRC влязоха през 2017 – това бяха Toyota и Citroen, като на практика това беше завръщане за двете компании в спорта, а след това в края на 2019 Citroen отново напусна шампионата.
Един от основните фактори за преминаването към хибридното задвижване в WRC е фактът, че все повече автомобилни компании предлагат хибридни модели на пазара и така шампионатът да стане привлекателен за някоя от популярните марки.
„Вярвам, че до края на следващия хомологационен цикъл може да имаме още един производител в световния шампионат – обясни Матон. – Имаше възможност това да се случи и по-рано, но трябва да ви кажа, че COVID-19 не ни помага в усилията ни да лобираме и да убеждаваме автомобилните производители да се насочат към WRC. Вярвам, че ще можем да привлечем нови производители, но не и през 2022.”
За момента Rally1 автомобили подготвят Toyota и M-Sport, а в Hyundai чакат одобрението на проекта от Сеул. M-Sport работи заедно с Ford по новия автомобил, но се смята, че гигантът отново няма да участва със свой заводски тим в световния шампионат и положението на M-Sport в това отношение ще е без промяна.
Новите правила, които влизат в сила през 2022 за първи път от 1996 насам ще променят формулата, използвана при създаването на WRC колите, които заместиха автомобилите от група А.
От началото на WRC ерата най-много автомобилни производители участваха между 1999 и 2002 – 7, а от 1997 насам точно 12 компании са участвали със свои отбори в WRC: Citroen, Ford, Hyundai, Peugeot, Mini, Mitsubishi, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota и Volkswagen.