Тиери Ньовил и Николас Жилсул поведоха след вчерашния изпълнен с екшън пълен състезателен ден на рали „Монте Карло“.
Белгиецът, който излезе начело в класирането още в четвъртък, успя да увеличи преднината си на 45.1 секунди пред своя най-сериозен преследвач Себастиен Ожие. Ньовил показа невероятно темпо през целия ден, взе три етапни победи в шест отсечки, като точно преди обедния сервиз разликата между него и световния шампион се увеличи на над 1 минута.
Въпреки това, денят не мина гладко за Тиери Ньовил, който на два пъти изпусна колата си да угасне, а имаше проблеми и с турбото, като това му струва немалко време.
„Имахме проблеми с турбото. Колата угасна на един обратен завой, после запалих и рестартирах системите, но не в правилния ред. Карах около 500 метра без турбо, преди да разбера, че съм сбъркал“, коментира Тиери втория случай, когато колата му изгасна.
Ожие стартираха деня с грешка (виж видеото) в SS3 Agnieres en Devoluy- Le Motty (24.63 км), като се заби в пряспа на един десен обратен завой и загуби над 40 секунди спрямо водача. Следобед французинът промени настройките на своята Fiesta WRC и успя да стопи над 30 секунди от изоставането си и спечели последните два етапа за деня.
FIA World Rally Championship / Ogier in SS3
Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (M-Sport) in SS3 this morning…
#WRC #RAMC2017Публикувахте от WRC в 20 януари 2017 г.
„Денят беше тежък и с много трудни условия, които направиха всичко още по-трудно за нас, тъй като ние стартираме първи по етапите – коментира представянето си Себастиен Ожие. – Сутринта направихме една грешка, а не очаквахме да започнем деня така.
„Не бях доволен от настройките на колата при първите минавания, но за следобедните етапи направихме промени. Все още ни предстои доста работа, но се чувствам напълно уверен, че можем да продължим да се борим.“
На трета позиция във временното класиране с пасив от едва 0,3 секунди зад Ожие е От Танак. Естонецът показа невероятно темпо, като взе етапна победа и сутринта се бори с Ньовил за лидерството. Но при следобедните минавания Танак не успя да отговори на темпото на Ожие и отстъпи на трето място.
Един от основните преследвачи на Ньовил бе и Крис Мийк. Но първият пилот на Ситроен се удари и счупи предно ляво окачване на своя C3 WRC (виж видео).
FIA World Rally Championship / CRASH Kris Meeke
Kris Meeke / Paul Nagle´s OFF in SS04 this morning
Watch the full Highlights tonight on wrcplus.com#WRC Rallye Monte-Carlo 19-22 January
Публикувахте от WRC в 20 януари 2017 г.
„Условията бяха тежки, както често се случва на „Монте Карло“. Някои завои бяха покрити с доста здрав лед и беше трудно да прецениш нивото на сцепление – коментира Мийк. – Ударихме се на бърз ляв завой. Колата започна да се плъзга към външната част на завоя и дясната и част се удари в близката пряспа. В последствие се оказа че, сме счупили носача и нямаше как да продължим.“
Яри-Мати Латвала пое ролята на водещия пилот на Тойота, след като Юхо Ханинен се удари в дърво и загуби третото място във временното класиране. Денят за Латвала също не беше никак лесен, след като неговия Yaris WRC не пожела да запали още на излизане от сервиза. Все пак механиците отстраниха проблема, но не им остана време да работят по настройките на окачването на колата.
Така в крайна сметка, финландецът се намира на четвърта позиция с пасив от почти минута и половина зад От Танак.
Дани Сордо и Крейг Брийн водиха собствена битка през целия ден, но малко по-назад в подреждането. Сордо изгаси i20 WRC на два пъти, докато Брийн също имаше подобни проблеми. Пилотът на Ситроен показа доста силно темпо зад волана на вече стария DS3 WRC изоставайки със само 6.3 секунди зад Сордо.
Челната десетка се затваря от лидера в WRC2 Андреас Микелсен и преследвачите му Елфин Еванс, Понтус Тидеман и Ян Копецки.