Белгийската звезда на Hyundai Тиери Нювил увеличи аванса си в рали „Швеция”, втори кръг от световния шампионат, след следобедните съботни отсечки.
След като излезе начело в петък предиобед Нювил рядко имаше аванс, по-голям от няколко секунди, пред своите съперници, но днес постигна решителен успех при второто минаване на „Хагфорс” (23,4 км), което му позволи да увеличи аванса си пред Крейг Брийн (Citroen) от 4 на 14 секунди. В отсечката Тиери победи Брийн с 10 секунди, а другият пилот на Hyundai Андреас Микелсен завърши на 6,6 секунди от белгиеца.
Следобед по отсечките започна да се показва все повече макадам под сняга и Нювил се справи най-добре с тази особеност на трасетата.
„Атакувахме много сериозно в тази отсечка и колата вървеше добре – поясни след финала Нювил. – Отсечката беше много трудна и там много лесно можеш да излетиш от пътя. На няколко пъти излязох набързо от трасето, но запазих ритъма си на каране в края на етапа.”
Брийн, както и пилотите на M-Sport избраха да карат само с по една резервна гума последната врътка етапи, което се оказа грешно решение с оглед на многото макадам на снега.
„Точно това не исках да се случва – коментира Брийн. – Опитах се да запазя гумите и да не ги натоварвам твърде много. Това беше най-трудната отсечка от началото на ралито.”
Брийн има аванс от 12,8 секунди през Микелсен, който е трети, а 4-и върви още един пилот на Hyundai – Хейдън Падън.
Малко по-назад в класирането съботният ден в рали „Швеция” поднесе неприятна изненада на двама от претендентите за челно класиране – Крейг Брийн и Ойт Танак. Двамата се удариха, а проблемите стартираха от момента, в който Брийн забоде колата си в снежна преспа край трасето.
„След като се измъкнахме от снега и се върнахме на пътя, колата не искаше да върви, нямаше мощност – поясни Мийк. – Слязохме и почистихме всичко. След това ме настигна Ойт и се опита да ме изпревари. Вече бях излязъл в канавката, но той ме удари и след това излетя от пътя.”
После се оказа, че Мийк спира заради сняг, стигнал до турбото, но в случая по-интересна е и гледната точка на Танак за инцидента.
„Настигнах Крис, опитах се да го изпреваря на едно тясно място, но той се върна на пътя, удари ни и ни изхвърли извън трасето”, обясни Ойт.
Естонецът загуби 2 минути и пропадна до 9-ото място в общото класиране.
Отпадането на Мийк изкачи световния шампион Себастиен Ожие (Ford) на 10-ото място, като французинът чисти пътя за своите съперници от началото на ралито и не може да поддържа темпото на лидерите.