Себастиен Ожие спечели в неделя седмата си световна титла в WRC, въпреки че стартира в последното състезание за сезона – рали „Монца”, в ролята на аутсайдер в битката със съотборника си в Toyota Елфин Еванс. Но изоставането от 14 точки се превърна незначителен елемент след грешката на уелсеца на заснежения път в 11-ата отсечка „Джероса 2”, която го извади от състезанието и това позволи на Себ да установи пълен контрол над състезанието, в което заемаше първото място.
Ако обаче погледнем по-общата картина, то фактите са впечатляващи: Ожие спечели 7 титли за 8 сезона. По-напред от него е само живата рали легенда Себастиен Льоб с 9 поредни титли. Но тук трябва да направим една важна уговорка – Льоб постигна невероятните си успехи с един тим – Citroen, като тук броя и сезонът му в Kronos, като белгийците поразително заприличаха на Citroen Sport през 2006, когато французинът кара за тях.
При Ожие тези 7 титли дойдоха с три различни автомобилни производители: 4 поредни с VW – сигурно най-големият и мощен заводски тим, появявал се по отсечките в новата история на WRC, след това дойдоха двете поредни с M-Sport, които изпълниха мечтата на Малкълм Уилсън, но и едва не доведоха до фалит компанията. И накрая – седмата титла беше спечелена с Toyota, като Себ показа, че може да се адаптира много бързо към Yaris WRC и спечели първата си победа за тима в третия си старт за сезона в Мексико.
„Амбицията ми е да съм най-добрият в моето време в спорта”, демонстрира умерена скромност Себ след финала в Монца.
Феновете сигурно ще спорят за това на кого би прилягала повече титлата още дълго време, но истината е, че както Елфин Еванс, така и Себ Ожие заслужаваха титлата. И ако се върнем към подробностите от някои от ралитата тази година, като че ли Себ е по-заслужил, въпреки че Елфин събра симпатиите и подкрепата на милиони фенове по света. Това е нормално, все пак бързият и талантлив уелсец загуби битката в самия край, в предпоследния ден от сезона, 5 отсечки преди финала на ралито.
Но като изключим първите два дни на рали „Монте Карло”, както и „Швеция”, където предимството беше на страната на Еванс, то в останалите състезания по-бързият от двамата пилоти на Томи Макинен беше точно Ожие. И да не забравяме, че сериозният аванс на Еванс стана факт в Турция, където той спечели победата, а Ожие отпадна заради повреда в двигателя и с това загуби и лидерството в шампионата.
Ако не беше провалът със Citroen може би Себ наистина щеше да получи реален шанс поне да изравни рекорда на Льоб от девет поредни титли. Но явно това не му е толкова важно. А и феновете може да съжаляват, че ще остане в спорта само още една година.