5-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие (Ford Fiesta WRC) излезе начело в класирането на рали „Мексико”, трети кръг от сезон 2018 в световния рали шампионат. Французинът започна съботните етапи на пето място и на над половин минута от лидера, но завърши деня на първо място и с аванс от 35,9 секунди преди днешните отсечки.
Атаката на Ожие в съботния следобед в Мексико съвпадна с проблемите на неговите съперници и французинът, който започна сезона с победа в рали „Монте Карло”, много бързо стигна челото с четири поредни спечелени отсечки.
Зад него обаче лошият късмет взе много жертви. Най-голямата сред тях беше 9-кратният световен шампион Себастиен Льоб, който се раздели с надеждата си за победа след 5-годишно отсъствие от макадамовите стартове в шампионата заради спукана гума.
Себ спука предна лява гума при второто минаване на на „Гуанауатито” и загуби почти 2 минути и половина, защото спря в етапа, за да я смени. Това го свали на пето място в класирането след 14-я етап.
След тази отсечка миналогодишният победител Крис Мийк с другия Citroen C3 WRC излезе втори, на 3,8 секунди зад Ожие. Но по-късно Крис се завъртя и изостана от Ожие, като обясни, че едва ли е можел да поддържа темпото на новия лидер.
Дани Сордо (Hyundai i20 WRC) започна съботния ден като лидер на колоната, но Льоб го изпревари, а испанецът беше на по-малко от 3 секунди зад него. Сордо обаче нацели същия камък, който спря Льоб, също спука гума, но продължи с нея до края на отсечката и загуби едва 30 секунди.
Ойт Танак с Toyota Yaris WRC започна деня на трета позиция, но я загуби още в първата съботна отсечка. Естонецът имаше проблеми с налягането в турбото във втората половина на етапа и малко по-късно беше принуден да спре.
Андреас Микелсен с Hyundai се озова четвърти, между Сордо и Льоб, като норвежецът така и не успя да намери решение на проблемите с настройките на колата му и продължаваше да губи време спрямо лидерите. Същото важи и за лидера в шампионата – съотборникът му Тиери Нювил, който и вчера чисти пътя за съперниците си, а това доведе до редица грешки и проблеми. Белгиецът спря за около 1 минута в първата отсечка, след като моторът му засмука вода при минаването на водно препятствие. После той спука гума, който обаче спадаше бавно и му позволи да продължи, но последваха няколко излитания от пътя и в края на деня Нювил остана шести.