Световните шампиони Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия (VW Polo WRC) доминираха в изключително трудните петъчни отсечки, измъчили екипажите с кал и мъгла, с които стартира рали „Великобритания“.
Французите завършиха първия ден с аванс от 37.3 секунди, въпреки проблемите с трансмисията в края на деня. На второ място в края на деня останаха От Танак и Райго Молдер (Ford Fiesta WRC), показвайки за пореден път отличното темпо на гумите DMACK на макадам.
Снощи Ожие обясни, че най-вероятно колата му има проблем с един от диференциалите, като такива трудности се появиха и в автомобилите на неговите съотборници Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен.
„Смятам че, счупихме диференциала, затова съм щастлив, че денят свърши преди това да ни повлияе негативно – заяви Ожие на финала на етапа „Dynfant Forest“. – Става въпрос за предния диференциал. Яри-Мати и Андреас също имаха проблеми с това. Това проблем, върху който трябва да се работи, защото до сега не се е случвало и трите коли да имат един и същ проблем.“
Себастиен Ожие спечели пет от осемте специални етапа вчера с обща дължина 178,22 състезателни километра. За разлика от другите макадамови ралита, сега стартовата позиция на Ожие се оказа в негов плюс. С всеки автомобил, стартирал пред Танак, условията за него се влошаваха допълнително.
Естонецът спечели два специални етапа сутринта, като намали намали разликата си с Ожие на 7,7 секунди. В следобедните минавания проблеми със задното окачване и спукана гума на шест километра преди финала на последния етап му струваха изключително много време.
Тиери Ньовил и Николас Жилсул с Hyundai i20 WRC спечелиха последния етап за деня и излязоха на трета позиция в генералното подреждане с пасив от 31,7 секунди зад Танак/Молдер и с преднина от 3,8 секунди пред Хейдън Падън и Джон Кенард.
Новозеландецът завърши първия ден от рали „Великобритания“ със спукана гума и призна, че съжалява, че е променил настройките на окачването за следобедните етапи.
Крис Мийк и Пол Нейгъл загубиха още две позиции в последния етап за деня и останаха на пета позиция в генералното и на две секунди от Падън/Кенард. Вчера британците не показаха обичайната си висока скорост на макадам и това ги прати по-назад в класирането.
Крейг Брийн бе единственият който отпадна, след като мина през таван. За радост той и навигаторът му са добре.
Дани Сордо, Мадс Остберг, Яри-Мати Латвала, Стефан Лефевр и лидерът във WRC2 Есапека Лапи затварят челната десетка на рали „Великобритания“, предпоследен кръг от световния шампионат за 2016 година.