Тимът на Hyundai в световния рали шампионат ще започне сезон 2019 без промени в състава си, въпреки спекулациите, че 9-кратният световен шампион Себастиен Льоб вече е подписал с тима.
Тиери Нювил, Андреас Микелсен и Дани Сордо ще стартират в рали „Монте Карло” с три i20 Coupe WRC, но се предполага, че решението кой да смени Сордо за снежното рали „Швеция” може да се отложи за след финала на ралито в Монте Карло. Засега се смята, че Хейдън Падън е в най-добра позиция да продължи да дели третата кола на тима със Сордо и през 2019 година.
Тим мениджърът на Hyundai Ален Пенас потвърди за преговори с Льоб, който почти сигурно няма да кара третата кола на Citroen догодина, но отрече, че двете страни са стигнали до сделка.
„Говорихме с него, така, както говорим с всички останали – заяви Пенас пред списание Autosport. – Това е логично с оглед на нашата позиция.
„Но не разбирам откъде се появиха всички спекулации. В медиите се появиха истории, как Citroen се отказва от Льоб и как всички останали отбори се интересуват от него, не знам откъде дойде това.
„Не знам какво ще прави Себ догодина. Дали ще кара в раликроса? Нямам представа.
„Знаем кои пилоти ще стартират за нас в рали „Монте Карло”, там няма да има изненади.”
След това Пенас беше попитан дали Падън, който завърши 4-и или по-напред в четири от последните си пет старта за 2018, има шанс да кара третата кола на тима.
„След рали „Австралия” Хейдън е на полпозишън за мястото – призна Песан. – Дори се появи информация, че преговаряме с Елфин Еванс и Крейг Бриън, но в тази посока няма развитие.
„Хейдън направи всичко, което поискахме от него тази година, сезонът му беше наистина добър. Предполагам, че му е трудно да запази концентрация, като постоянно чете, че е заплашен от това да загуби мястото си в тима.
„Разбирам, че медиите си вършат работата, но честно казано, някои хора откровено си измислят и след това започват да вярват на собствените си измислени истории!”
В същото време шефът на тима на Hyundai в световния рали шампионат Мишел Нандан вече няколко пъти повтори, че през 2019 Сордо и Падън най-вероятно отново ще си поделят третата кола на тима.
Падън пък заяви, че иска максимално бързо да се върне в световния шампионат с пълна програма, но сега за него приоритет е да остане в Hyundai.