Хейдън Падън издържа на нестихващите го проблеми в първата половина на тазгодишният сезон за да поведе във вчерашният втори ден от рали „Сардиния“ с 8,2 секунди.
Четири различни пилота поведоха временното генерално класиране в италианският кръг от WRC преди Падън да оглави списъка. Кивито успя да превъзмогне счупеният амортисьор в сутрешните минавания залагайки на сигурно, но бързо темпо без да записва нито една етапна победа през целия вчерашен ден.
„Следобедът бе труден за нас – коментира пилотът на Хюндай. – Нещата не се случваха добре заради лек проблем с колата. Главната ни цел бе да разполагаме с добра стартова позиция за съботните етапи. Успяхме да постигнем задачата, което е много добре за нас. Аз харесвам съботните етапи, които ми пасват на начинът на каране както и на колата ни.“
Второто място в края на вчерашния ден бе за още един пилот на Хюндай и това е Тиери Ньовил. Белгиецът се изкачваше постепенно в класирането, въпреки проблемите му с липсата на сцепление в изключително хлъзгавите италиански етапи. Денят на Ньовил не бе никак лесен, след като спука две гуми и изпусна разклон което му коства доста време.
От Танак се намира на трето място с изоставане от едва 1.3 секунди зад Ньовил. Естонецът нямаше почти никакви проблеми, като само се завъртя в един от етапите. Пилотът на М-Спорт се намира на едва 0.3 секунди пред Яри-Мати Латвала, който също изпитваше проблеми със сцеплението поради стартовата си позиция.
Звездата на деня бе не кой да е а новакът зад воланът на WRC автомобил Есапека Лапи. Младият финландец записа цели три етапни победа, показвайки на своите колеги какво трябва да очакват от него в близкото бъдеще.
„ Изненадан съм от това как се разви деня – разясни Лапи. – На истина не очаквах да имаме възможността да запишем такива времена. Особено в сутрешните минавания, където ни липсваше втората предавка.
„Затова може би ти трябват само пет предавки за да печелиш етапи! По обяд направих доста сериозни промени по настройките на окачването, което доведе до по-добро усещане за колата. Успях да запиша доста добри времена следобед, въпреки проблемите с един от амортисьорите.“
Мадс Остберг се намира на пета позиция в генералното с изоставане от 4.9 секунди спрямо Латвала. Норвежецът се опита да рискува с изборът си на меки и твърди гуми едновременно, което в крайна сметка не се получи поради високите температури.
На шесто място след края на вчерашният ден се намира Юхо Ханинен, който бе един от временните водачи вчера. До последно пилотът на Тойота се намираше на втора позиция, но удар го извади от челната тройка. Финландецът спука радиатора на своят Ярис, като все пак извади късмет и успя да се добере до предвиденият сервиз в Алгеро.
По типичен начин за рали „Сардиния“ през вчерашният ден имаше няколко топ „жертви“. Първият от тях, по вече типичен начин за него е Крис Мийк. Пилотът на Ситроен превъртя през таван своят C3 WRC въпреки, че водеше в надпреварата. Очакванията са Мийк да не може да продължи днес, поради деформирана защитна клетка на автомобилът му. Неговият съотборник Крейг Брийн трябваше да спре поради изтичане на масло от скоростната му кутия, която понесе сериозен удар в един от скоковете.
Пилотът на DMACK Елфин Еванс направи грешка и се заби в няколко дървета, което го извади от играта по доста жесток начин. Дани Сордо получи повреда в турбото изгубвайки повече от 11 минути заради това.
На седмо място в генералното се намира Себастиен Ожие, следван от Андреас Микелсен и лидерът в WRC2 Ерик Камили.
Днес екипажите ще се изправят срещу най-дългият ден от уикенда. За днес са предвидени 143.16 състезателни километра, които са един истински ад за гумите.