септември 28, 2020

Пазарът на пилоти във Формула 1 след Нико Хюлкенберг

Новината, че Нико Хюлкенберг преминава от Force India в Renault, въпреки че по-рано този сезон беше потвърден като пилот в тима на Вижай Малия, означава, че за сезон 2017 все още има две интересни и свободни места във Формула 1.

Пилотите на Mercedes, Red Bull и Ferrari за догодина са ясни, така че що се отнася до класирането при конструкторите, следващото най-добро място за пилот е във Force India. Хюлкенберг освобождава едно място там, а най-вероятно второто място в Renault също ще е свободно за догодина. По принцип второто място в Williams също е свободно с оглед на пенсионирането на Фелипе Маса, но е почти сигурно, че то е за новият шампион в европейската Формула 3 Ланс Строл. 17-годишният канадец има талант, както и баща-милиардер, които да му гарантират място във Формула 1 още догодина.

Предполага се, че в Williams ще направят всичко възможно, за да задържат Валтери Ботас, въпреки информациите, че финландецът има много добра оферта от Renault. Фактът е, че сър Франк и Клеър Уилямс не могат да си позволят да загубят Валтери, тъй като ако вземат още един новак на мястото му, двамата със Строл ще запишат доста труден сезон, а тимът ще загуби време в развитието на новата кола.

Има и друг вариант – ако се намери желаещ да откупи договора на Ботас (става въпрос за Renault), то в Williams може да поемат риска и да вземат на мястото му Фелипе Наср или Кевин Магнусен. Така догодина Williams може и да не успее да реализира пълния си потенциал, но пак ще има мотор на Mercedes. Може би тимът ще приеме и протеже на Mercedes – Паскал Верлайн от Manor е сериозен кандидат.

Нещо подобно бихме могли да очакваме и при Force India. Тимът ще търси пилот, който ще осигури баланс между таланта му и парите на спонсорите, които го подкрепят. Факт е, че Force India върши чудеса с оглед на бюджета, с който разполага. Но бъдещето пред отбора е повече от несигурно – собствениците на тима на практика са абдикирали и с оглед на проблемите им с индийските съдилища, времето им във Формула 1 е ограничено. Така че Force India се продава, макар и това да не се тръби официално пред медиите.

В момента обаче цената, която искат Малия и компания е твърде висока, купувачи не липсват, но явно те са решили да изчакат индийците да се вразумят малко и тогава ще започнат сериозните преговори. Затова на първо време ще се търси съотборник на Серхио Перес, който със сигурност остава и за догодина.

Наср изглеждаше като сериозен кандидат, но е малко вероятно, че Banco do Brasil ще иска инвестицията й да бъде обвързана с Малия в световен мащаб, все пак бившият милиардер е на съд в родината си точно заради това, че е завлякъл сериозно количество банки с огромни кредити.

Верлайн, Магнусен и Джолиън Палмър са сериозни кандидати за мястото на Хюлкенберг във Force India.

В същото време в Renault искат Ботас за съотборник на Хюлкенберг, но може и да не успеят да си го осигурят. Което увеличава шансовете на Естебан Окон да скочи от Manor в Renault, но преди това трябва да се освободи от дългосрочния си договор с Mercedes.

В играта може да се включи и Ромен Грожан от Haas, ако се окаже, че Ботас няма да дойде. Все пак французинът има сериозни позиции пред Renault, а и е опитен и бърз пилот. Така че не го изключвайте от сметките.

Джо Сейуърд

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.