13.02.2025

Петерханзел спечели драматичния трети етап на рали „Дакар“

Стефан Петерханзел записа първа етапна победа в тазгодишното издание на рали „Дакар”, след като Насер Ал-Атия получи сериозни повреди по своя автомобил в третия етап.

Според повечето специалисти, истинската надпревара започна точно в третия етап на състезанието. Състезателите трябваше да се справят с 780 километра от Сан Мигел де Тукуман до Сан Салвадор де Хухуй, като 364 от тях бяха за време.

Заедно със сложната навигация и горещо време, надморската височина изигра важна роля, като състезателите се изкачиха до 5000 метра. Това доведе до много резки промени в температурата на въздуха, която варираше между 36°C и 5°C.

Ал-Атия можеше спокойно да се нарече „господин Постоянство”, докато на 414-ти километър неговата Тойота Хайлукс спря поради техническа неизправност. Малко по-късно, след като повредата бе отстранена, катарецът счупи задно дясно колело, което го принуди да кара на три гуми до края на етапа. Така Ал-Атия изгуби почти два часа и половина спрямо победителя в етапа Стефан Петерханзел с Peugeot 3008 DKR.

15871562_1334184376640866_7808006010763582827_n

На следващия ден катарецът не застана на старта, което потвърди информацията за оттеглянето му от надпреварата.

Карлос Сайнц завърши на втора позиция с пасив от почти две минути, следван от Себастиен Льоб и Сирил Депре. Другата Тойота на Жиниел де Вилиерс също имаше технически проблеми, като пилотът от ЮАР завърши на четиринадесета позиция.

Мико Хирвонен направи добро каране и постигна четвърто време с пасив от четири минути зад Петерханзел.

p-20170104-00439_news

„Изглежда, че постигнахме един доста добър резултат – обясни Петерханзел. – Хубаво е да печелиш етапи, но това не е най-важното нещо в толкова ранен стадий от състезанието. Скоростта ни е добра, което ни даде възможността да сме постоянни без да спираме нито един път. Навигаторът ми се справи много добре с трасето.”

„Това, че стартирахме първи в етапа ни струва време – разясни Себастиен Льоб на финала на етапа. – Във втората част от отсечката спукахме гума и изгубихме известно време при смяната й. Дори с тези проблеми успяхме да постигнем доста добро време, така че не мога да се оплача.”

Мотоциклетистите имаха честта да карат първи по началните 45 километра, но проблеми за лидера Тоби Прайс (КТМ) при старта го пратиха с 20 минути зад Хоан Бареда (Хонда) на 75-я километър.

p-20170104-00483_news

„Първата част от пътната книга бе доста сложна – обясни Прайс. – Смятам, че почти всички са се объркали, макар и на различни места. В този етап загубихме известно време, но края на надпреварата има още доста километри. Миналата година спечелих надпреварата с аванс от само 14 минути, затова всичко може да се случи.”

Испанецът продължи със своята атака до самия край, като успя да победи своите съперници с преднина от 12 минути и половина. Най-близо до него бе Сам Съдърланд (КТМ), докато Прайс завърши с 22 минути пасив. С трето време е Пиер Ренет (Хуксварна), следван от съотборникът си Пабло Кинтанила.

При АТВ машините Игнасио Касале (Ямаха) задържа лидерската позиция в генералното класиране след победата за Гастон Гонсалес (Ямаха) във втория етап. Аржентинецът контролираше повече от перфектно темпото си и прекоси финиша с аванс от почти пет минути.

p-20170105-00406_hires-jpeg-24bit-rgb-news

В третия етап за камионите нямаше големи разлики, а победител стана Едуард Николев с Камаз. Руснакът и бивш победител в „Дакар” победи Мартин Коломи с уникалните 48 секунди, което подпомогна чеха да запази своята лидерска позиция в генералното класиране.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.