септември 28, 2020

Пет интересни теми за Гран при на Бахрейн

Гран при на Австралия в Мелбърн даде вълнуващо начало на сезон 2018 във Формула 1, като надпреварата на „Албърт парк” само намекна за потенциала на това, което ни очаква през годината.

Сега предстои пустинната битка за Гран при на Бахрейн, където изпреварванията би трябвало да са по-лесни, но и по традиция на „Сахир” обикновено стават интересни състезания.

Предлагаме ви пет теми, синтезирани от Кийт Колантайн от сайта racefans, които може да се окажат важни за състезанието в неделя.

Може ли Райконен да се наложи като фактор във Ferrari?

Райконен беше по-бърз от Себастиан Фетел в квалификацията за Гран при на Австралия и може би щеше да завърши пред него и в състезанието, ако колоната не беше забавила заради Виртуалната кола на сигурността. И Фетел и Ferrari не бяха поели риска да спрат точно в този момент в бокса и да надхитрят Mercedes и Люис Хамилтън.

Фетел вече призна, че не е успял да измъкне толкова от колата, колкото е направил Райконен в Мелбърн. Може би наистина Райконен се чувства по-комфортно зад волана на SF71H в сравнение с германеца? И дали ще успее да се задържи пред Себастиан.

Ако Кими го направи, то в неделя може да има напълно реална възможност да сложи край на 5-годишната суша във Формула 1. Пилотите на Mercedes се представят силно в Бахрейн в последните пет години и спечелиха последните пет квалификации тук. Но миналата година Ferrari беше по-бързият автомобил в състезателни условия.

Според Хамилтън максималната скорост на Ferrari ще направи Фетел и Райконен реални съперници за победата. В същото време колите на Mercedes бяха много близо до лимита на охлаждането си в хода на Гран при на Австралия, в пустинята на Бахрейн положението ще е още по-сериозно.

И ако се съмнявате в темпото на Райконен, спомнете си псувните, които отнесе екипа му в Мелбърн, след като стана ясно, че в бокса са решили, че е необходимо да информират финландеца за темпото на Фетел.

Дали Red Bull ще покаже истинския си потенциал?

В Мелбърн не стана ясно какво точно е състезателното темпо на новата кола на Red Bull, най-малкото защото, както обясни Кристиан Хорнър, Макс Верстапен и Дениъл Рикардо прекараха много време в трафик.

Освен това в тима допуснаха и стратегическа грешка, тъй като двамата пилоти стартираха със супер меките гуми. Затова и Верстапен стана лесна жертва в първата обиколка, но темпото на Рикардо в последните турове, когато преследваше Райконен определено окуражи всички в Red Bull.

Ще отвърне ли на удара Валтери Ботас?

Миналата година Ботас спечели първата си квалификация във Формула 1 в Бахрейн, като победи Хамилтън с две десети от секундата. Сега финландецът има остра нужда да повтори това представяне, особено като се има предвид катастрофата, която той направи в квалификацията в Мелбърн.

Въпросът относно Ботас е дали той е успял да излезе от мини кризата, в която изпадна през втората половина на миналата година? Да, той завърши 2017 с две спечелени квалификации и победа, но колко от тези успехи се дължат на по-различната форма на Хамилтън, след като той си беше осигурил титлата? Това, което стана в Австралия показва, че Ботас явно все още не е на нивото, на което му се иска да пилотира.

Дали колите на Haas ще се още по-бързи?

Новият автомобил на Haas се оказа голямата изненада в Мелбърн и Кевин Магнусен и Ромен Грожан имаха шанс да постигнат отличен резултат на старта на сезона, тъй като преди отпадането си вървяха в Топ 5. Според Грожан, в Бахрейн Haas ще са още по-бързи, тъй като новата им кола се представя по-добре при по-високи температури.

Плановете на Liberty за бъдещето

Рос Браун ще представи днес на отборите плановете на Liberty Media за развитие на спорта от 2021 година нататък и се очаква промените да са драстични. Би трябвало да има нови правила за разпределение на парите от наградния фонд, таван на бюджетите и естествено, нови правила за автомобилите и двигателите. Предстои изключително оспорвана дискусия.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.