В Сочи Валтери Ботас записа първата си победа във Формула 1 и допълнително затегна битката за титлата в световния шампионат. Може би Себастиан Фетел и Люис Хамилтън няма да имат привилегията да определят само в битка помежду си новия шампион, но ще трябва да се съобразяват и с амбициите и скоростта на Валтери. А неговият успех в Гран при на Русия най-вероятно ще превърне темата за заповедите от бокса в Mercedes в проблем, който ще трае цял сезон.
И така, петте неща, които научихме от старта на брега на Черно море.
- Ботас доказа, че има място сред най-добрите
Валтери стана петият финландец, печелил състезание във Формула 1 и ще е интересно да видим дали ще може да достигне шампионското ниво на Райконен и Хакинен. Или пък ще остане вечна надежда като Ковалайнен? Отговорите ще дойдат с времето.
На подиума в Сочи Ботас изглеждаше едва ли не засрамен, че е имал нужда от 81 старта, за да спечели първата си победа във Формула 1. Но истината е, че първата му победа дойде в четвъртия старт откакто той седна в автомобил, с който има реален шанс да печели състезания. И отново, разпределението на първи и втори пилот в Mercedes, става още по-трудно.
- Ferrari разполага с по-бърз автомобил от Mercedes
Квалификацията донесе изцяло първа редица на пилотите на Ferrari, при това от доста време насам – почти 10 години, като се има предвид, че за последно това се случи във Франция през 2008 година. Но това е доказателство за нещо много важно – италианците са намерили начин сериозно да подобрят темпото си. През зимата това се очакваше, на тестовете започна да се вижда, в първите стартове стана факт, но беше обяснено с по-различни или особени условия на пистата, но в Сочи всичко си дойде на мястото. Както в квалификацията, така и в състезанието.
В Скудерията са успели да постигнат много по-добра работа на шасито с гумите, а режимите на работа на двигателя и използването на хибридните системи вече са на нивото на тези на Mercedes. Всичко това обещава страхотна битка между двата големи отбора във Формула 1.
- Моторът на Renault все още отстъпва на тези на Mercedes и Ferrari
В хода на състезателния уикенд в Русия ФИА оповести свое изследване, според което представянето на двигателите на Mercedes, Ferrari и Renault на пистата в Барселона е много близко – по-точно 0,3 секунди разлика за една обиколка. Това със сигурност е вярно, когато става въпрос за агрегатите на Mercedes и Ferrari, но не и за Renault.
Според Карлос Сайнц от Toro Rosso, в квалификациите само от двигателя идва изоставане от порядъка на половин секунда на обиколка или дори повече, като в състезателно темпо разликата не е толкова драматична.
Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър има и още един проблем – на практика пилотите не могат да карат на максимални обороти двигателите на Renault или поне не за дълго. В Сочи най-малката разлика между Mercedes и Ferrari и болид с мотор на Renault беше 1,138 секунди. Не може всичко това да се дължи на проблемите с шасито на Red Bull, нали?
- Алонсо ще е доволен, когато замине за Индианаполис
Още преди началото на Гран при на Русия Фернандо Алонсо се озова сред зрителите. Можем само да си представим какво си и мислел испанецът, когато е гледал битката за Валтери Ботас за първата му победа, която завърши успешно за финландеца.
Сега на Алонсо му предстоят тестове за „Инди 500” и той със сигурност ще е доволен да се захване с нещо по-различно и интересно, което да го откъсне от сякаш вечните проблеми на McLaren и Honda.
- Изпреварванията този сезон ще са по-малко
Последните обиколки на Гран при на Русия бяха много оспорвани, като се има предвид, че преследването между Ботас и Фетел беше много напрегнато. Но преди това състезанието в Сочи не поднесе кой знае какви емоции на зрителите.
Сега предстоят стартовете в Барселона и Монако, където винаги изпреварванията са били трудни и малко, така че до края на май едва ли ще видим някаква промяна в тази посока. Предупредени сте.