септември 18, 2020

Пет неща, които научихме от Гран при на Русия

Валтери Ботас взе първата си победа в Сочи

В Сочи Валтери Ботас записа първата си победа във Формула 1 и допълнително затегна битката за титлата в световния шампионат. Може би Себастиан Фетел и Люис Хамилтън няма да имат привилегията да определят само в битка помежду си новия шампион, но ще трябва да се съобразяват и с амбициите и скоростта на Валтери. А неговият успех в Гран при на Русия най-вероятно ще превърне темата за заповедите от бокса в Mercedes в проблем, който ще трае цял сезон.

И така, петте неща, които научихме от старта на брега на Черно море.

  1. Ботас доказа, че има място сред най-добрите

Валтери стана петият финландец, печелил състезание във Формула 1 и ще е интересно да видим дали ще може да достигне шампионското ниво на Райконен и Хакинен. Или пък ще остане вечна надежда като Ковалайнен? Отговорите ще дойдат с времето.

На подиума в Сочи Ботас изглеждаше едва ли не засрамен, че е имал нужда от 81 старта, за да спечели първата си победа във Формула 1. Но истината е, че първата му победа дойде в четвъртия старт откакто той седна в автомобил, с който има реален шанс да печели състезания. И отново, разпределението на първи и втори пилот в Mercedes, става още по-трудно.

  1. Ferrari разполага с по-бърз автомобил от Mercedes

Квалификацията донесе изцяло първа редица на пилотите на Ferrari, при това от доста време насам – почти 10 години, като се има предвид, че за последно това се случи във Франция през 2008 година. Но това е доказателство за нещо много важно – италианците са намерили начин сериозно да подобрят темпото си. През зимата това се очакваше, на тестовете започна да се вижда, в първите стартове стана факт, но беше обяснено с по-различни или особени условия на пистата, но в Сочи всичко си дойде на мястото. Както в квалификацията, така и в състезанието.

В Скудерията са успели да постигнат много по-добра работа на шасито с гумите, а режимите на работа на двигателя и използването на хибридните системи вече са на нивото на тези на Mercedes. Всичко това обещава страхотна битка между двата големи отбора във Формула 1.

  1. Моторът на Renault все още отстъпва на тези на Mercedes и Ferrari

В хода на състезателния уикенд в Русия ФИА оповести свое изследване, според което представянето на двигателите на Mercedes, Ferrari и Renault на пистата в Барселона е много близко – по-точно 0,3 секунди разлика за една обиколка. Това със сигурност е вярно, когато става въпрос за агрегатите на Mercedes и Ferrari, но не и за Renault.

Според Карлос Сайнц от Toro Rosso, в квалификациите само от двигателя идва изоставане от порядъка на половин секунда на обиколка или дори повече, като в състезателно темпо разликата не е толкова драматична.

Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър има и още един проблем – на практика пилотите не могат да карат на максимални обороти двигателите на Renault или поне не за дълго. В Сочи най-малката разлика между Mercedes и Ferrari и болид с мотор на Renault беше 1,138 секунди. Не може всичко това да се дължи на проблемите с шасито на Red Bull, нали?

  1. Алонсо ще е доволен, когато замине за Индианаполис

Още преди началото на Гран при на Русия Фернандо Алонсо се озова сред зрителите. Можем само да си представим какво си и мислел испанецът, когато е гледал битката за Валтери Ботас за първата му победа, която завърши успешно за финландеца.

Сега на Алонсо му предстоят тестове за „Инди 500” и той със сигурност ще е доволен да се захване с нещо по-различно и интересно, което да го откъсне от сякаш вечните проблеми на McLaren и Honda.

  1. Изпреварванията този сезон ще са по-малко

Последните обиколки на Гран при на Русия бяха много оспорвани, като се има предвид, че преследването между Ботас и Фетел беше много напрегнато. Но преди това състезанието в Сочи не поднесе кой знае какви емоции на зрителите.

Сега предстоят стартовете в Барселона и Монако, където винаги изпреварванията са били трудни и малко, така че до края на май едва ли ще видим някаква промяна в тази посока. Предупредени сте.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.