Себастиан Фетел и Люис Хамилтън направиха страхотна битка в пустинята и Гран при на Бахрейн се получи оспорвано, напрегнато и изключително интересно състезание. След него Себ вече има две победи срещу една на Люис и гонитбата между двамата за световната титла набира още по-голяма скорост.
Феновете чакаха това от доста време – битка на големите отбори – в случая Mercedes и Ferrari и противопоставяне на лидерите им. 2017 обещава да е много интересен сезон.
Какво обаче можем да извадим като изводи от състезанието на „Шакир”, където в челото беше оспорвано, но по-назад в колоната вървяха истински битки.
Във Ferrari се върнаха на пътя към успехите
Себастиан Фетел и Ferrari повториха успеха си от Австралия, а Себ призна, че стратегията му за Бахрейн е била „луда”, но пък точно тя се оказа успешна. В Китай ранното спиране на Себ му струва скъпо, но сега всичко се получи както трябва и Фетел имаше сили и възможност да приеме битката с Mercedes. Това, че я спечели, обяснява щастливата му физиономия след финала. Германецът вече е уверен, че може да се бори за световната титла. Интересното е, че все още няма ясни доказателства, че Скудерията разполага с решително по-бърз автомобил от този на Mercedes.
Световните шампиони се поддават на напрежението
Как стана така, че от първа редица на старта с най-бързите коли, пилотите на Mercedes завършиха втори и трети? Както знаете, дяволът е в детайлите. Първо, Ботас стартира с неподходящо налягане в гумите. После, тимът не реагира достатъчно бързо на пресичащата стратегия на Фетел. После излезе колата за сигурност и от Mercedes повикаха и двете си коли едновременно в бокса. Оказа се, че един въздушните пистолети е дефектирал и Ботас и Хамилтън загубиха още време в бокса. Люис беше наказан и с 5 секунди, защото забави Рикардо на влизането в бокса. После Ботас пак имаше проблеми, Люис трябваше да изтърпи наказанието си и накрая просто не му стигнаха обиколки, за да го догони лидера.
Търпението на Алонсо към Honda се изчерпа
Никога не съм се състезавал с по-малко мощност. Това заяви Фернандо Алонсо по радиото към бокса на McLaren и го направи така, че да бъде чут в цял свят. Липсата на мощност в Бахрейн означаваше, че испанецът води епични битки за 12-о или 13-о място и е успешно атакуван от пилоти, които не са от неговата класа, но карат по-силни автомобили. Алонсо отново не завърши заради повреда, но това вече няма значение.
Не бързайте да обвинявате Строл!
Инцидентът между Ланс Строл и Карлос Сайнц накара мнозина да обвинят младия канадец, че е допуснал поредната си грешка, но в случая вината е на Карлос, който ще стартира с три места назад в Русия.
„После гледах записа, инцидентът между нас е абсурден – поясни Ланс. – Карлос е много по-назад, няма никакъв шанс да ме изпревари в този завой, където се ударихме, дори нямаше шанс да мине. Аз бях в средата на завоя, когато той се опита да влезе, нямаше как да не ме удари.”
Хубаво е, че Верлайн се върна във Формула 1
Паскал Верлайн отново кара за Sauber, но завръщането му се оказа доста трудно – германецът призна, че е останал изненадан от това колко физически усилия са необходими, за да се справиш с новите болиди в рамките на състезателната дистанция. Освен това, колите на Suaber вече прогресивно изостават от отборите в средата на колоната. Което е лошата новина за Паскал и Маркус Ериксон.