септември 24, 2020

Пет теми за Мелбърн в неделя

Сезон 2018 във Формула 1 стартира с Гран при на Австралия в неделя, като тимовете ще използват новите си болиди след само 8 непълни тестови дни на пистата „Каталуня” до Барселона. Готови или не, битката за титлата започва.

Феновете и анализаторите имат много въпроси относно новия сезон и отговорите им ще започнат да идват още от тази неделя.

А заедно с тях се станем и свидетели на развитието на поне пет интересни теми, които ще следим в хода на сезона.

Първата от тях е лесно предвидима:

Ще има ли оспорвана битка за титлата тази година?

Миналата година станахме свидетели на най-оспорвания сезон от въвеждането на новата формула за V6 моторите с турбо. Също така за първи път в новата „турбо ера” победи в състезанията взеха повече от два отбора. Затова и трябва да се запитаме: Дали Ferrari и Red Bull ще се реална заплаха за Mercedes, както бяха и през миналата година, макар и не през целия сезон?

Дали увереността на McLaren е оправдана?

McLaren навъртя най-малко обиколки от всички тимове във Формула 1 в хода на предсезонните тестове. В последните години това не беше новина заради моторите на Honda. Сега обаче тимът работи с Renault и въпреки това записа пет повреди, които спряха новата кола на пистата в хода на изпитанията.

Въпреки това, Зак Браун, Фернандо Алонсо и компания са оптимисти, а Зак и Фернандо в един глас твърдят, че проблемите от февруари са отстранени.

Все пак, испанецът направи уговорката, че от Мелбърн нататък McLaren ще стават все по-силни и ще покажат истинските си възможности през втората половина на сезона.

Дали мъките на Honda приключиха?

След раздялата с McLaren, инженерите на Honda изживяха няколко страхотни дни на пистата „Каталуня”, където на борда на новата кола на Toro Rosso се оказа, че японският мотор е достатъчно издръжлив и надежден. Но все още няма официално потвърждение от страна на Honda колко точно двигатели са били използвани на тестовете.

Но Брендън Хартли заяви в Мелбърн, че не очаква, че той и Пиер Гасли да се борят за място в третата част на квалификацията, нещо, на което пилотите на Toro Rosso можеха да се надяват в началото на 2017.

Как ще се отрази третата DRS зона на състезанието?

Добавянето на трета DRS зона на „Албърт парк” в Мелбърн беше посрещнато с надежда, тъй като на това трасе изпреварванията винаги са трудни. Според пилотите, трябва да си с 2 секунди на обиколка от съперника си, за да го изпревариш, което е разлика, която не се постига лесно.

Според Дениъл Рикардо третата DRS зона ще помогне за повече изпреварвания, но Серхио Перес не смята така.

Ще видим къде още в хода на сезона ще се появят нови DRS зони и какъв ще е техният ефект.

Дали Мелбърн ще ни подскаже какво ни очаква този сезон?

„Албърт парк” е доста необичайна писта, от типа, който пилотите наричат „спри-тръгни” заради редуването на прави с бавни завои, сцеплението е сравнително ниско, а дългите прави са малко. В календара има и други такива трасета, но пистата в Мелбърн е по-различна. А и когато тук се провежда първото състезание за сезона, не можем да очакваме, че ще видим тенденциите за развитието на сезона.

Освен това, прогнозата сочи, че най-вероятно в хода на състезателния уикенд ще вали. Историята на надбягването в Мелбърн сочи, че това може да доведе до непредвидимо състезание.

Така че след финала в неделя може би отговорите отново ще са много по-малко от въпросите.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.