Лидерското трио в шампионата завърши на четвърта позиция в Шанхай, докато техните съотборници Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард доминираха през цялата надпревара, подсигурявайки титлата при конструкторите на Порше един кръг по-рано.
Представянето на световните шампиони напомни за тяхната отдаденост и сериозна работа, светлина, в която бяхме свикнали да ги виждаме през 2015. Единствената пречка в Шанхай за триото на Порше, дойде на старта когато стартиращият от първа позиция Хартли бе изпреварен от Тойота-та на Себастиан Буеми. Новозеландецът не се предаде и в края на обиколката успя да си върне лидерската позиция.
Изпреварването на Хартли бе възможно най-ключовият момент, тъй като малко след това излезе колата на сигурността поради инцидент на първи завой.
Матиас Бече се бе завъртял с Орека-та на Мейнър и секунди след това Дарен Търнър се врязва в него със своят Астън Мартин. Този момент щеше да повлияе значително на Хартли, който успя да запази позицията си и започна да диктува темпото до края на първия стинт.
До този момент 919 хибридът на Порше бе недостижим. Хартли направи двоен стинт с първия си комплект гуми. Преди смяната с Тимо Берхард новозеландецът успя да изгради 20 секундна преднина.
При смяната на пилотите на лидерското Порше от отбора смениха също така и носа на прототипа, което им коства загуба от десет секунди. Причината за смяната на предния елемент на колата се наложи заради множеството отломки по шанхайското трасе. Въпреки това Тимо Бернхард успя да възвърне изгубеното време спрямо техните съотборници, които смениха Яни за Лийб.
Безгрешен стинт от страна на Бернхард следван от също толкова перфектното представяне на Марк Уебър подсигури четвъртата победа през сезона за триото, като на финала те спечелиха с аванс от 59,785 секунди пред завършилата на втора позиция Тойота.
Никой не очакваше, че прототипите на Тойота ще бъдат толкова бързи в Япония. Те показаха доста стабилно темпо, най-вече в средата на надпреварата.
След доста добрия старт и двата прототипа изпаднаха в класирането за няколко часа преди да започнат да атакуват доминиращите поршета. Лийб бе първоначалната цел на Тойота номер 6 с пилот Камуи Кобаяши . Японецът се бори със зъби и нокти за да се пребори с Лийб, като малко преди да влезе в бокса Кобаяши успя да изпревари Лийб. Битката между двата прототипа продължи до последнит час.
От Тойота решиха да „забравят“ да сложат нови гуми и на двата си автомобила в последните спирания в бокса, така Камуи Кобаяши и Антъни Дейвидсън излязоха пред Яни. Дейвидсън, който си партнира със Себастиан Буеми и Казуки Накаджима прекоси финиша с пасив от 6,853 секунди зад Кобаяши, докато Яни трябваше да се примири с четвъртата позиция, на 34 секунди зад тойота-та на трета позиция.
Представянето на Тойота номер 6 с пилоти Камуи Кобаяши, Стефан Саразен и Майк Конуей на пистата в Шанхай бе от особено голямо значение. Триото записа четвърти последователен подиум и тяхното второ място тук ги прави единствените претенденти за титлата при пилотите с оглед последното състезание в Бахрейн. Разликата им с лидерското Порше е от 17 точки, като очакваме една изключително интересна надпревара по-късно този месец.
Представянето на Ауди бе катастрофално, след като това бе първото състезание на легендите откакто тимът официално обяви своето излизане от шампионата.
Най-голямото разочарование на ескадрилата на Йост Рейсинг дойде от резултата на Ауди номер 8, които изгубиха всички шансове за борба за титлата с тяхно пето място в Шанхай. Лукас ди Граси стартира надпреварата от трета позиция, но проблеми при зареждането на прототипа попречиха на механиците да го заредят напълно за пълен стинт. Това означаваше че, Ди Граси можеше единствено да навърти малка част от очакваните 30 обиколки преди следващото спиране за гориво. При влизането отново в бокса, екипът на Ауди отново имаше същият проблем, който им коства още половин минута.
От този момент Ауди се намираха в трудна позиция в битката за повече точки. Разочарованието за отбора се увеличи още повече след липсата на добро темпо от страна на Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Фаслер, които прекараха 25 минути в бокса след удар със своите съотборници на 14-ти завой.
Ударът беше повредил една от въздушните връзки, което означаваше, че въздушните повдигачи няма да работят правилно при следващото спиране. Този ремонт коства цели 14 обиколки на Ауди номер 7, които едва завършиха пред ByKolles Racing на шеста позиция.