05.12.2021

По какво работиха в Mercedes за 2021

Световните шампиони във Формула 1 Люис Хамилтън и Mercedes представиха вчера новия болид на тима за сезон 2021 и още в началото на годината дадоха интересен пример на своите съперници – много новини в един ден, но също така и много неизвестни. Целите пред Mercedes и Хамилтън бяха формулирани по интересен начин, беше обяснено върху какво е бил акцентът при създаването на новата кола, но не и колко „жетони” са изхарчени от тима за постигането на тези цели.

Първо, това, което беше потвърдено. Миналата година Mercedes се върна на върха на класирането по отношение на мощността на задвижващите системи, а Ferrari се срина на дъното. Но шампионите също са имали проблеми. При развитието на задвижващата система за сезон 2021 основният акцент е бил върху надеждността на компонентите, тъй като през 2020 мотор-генераторът MGU-K беше този, който изтормози инженерите. Промени има и по системата за възвръщане на енергия (ERS) и блока на двигателя, а тепърва предстои да разберем какви са „напълно новите иновации”, за които говори шефът на програмата за двигатели на Mercedes Хайуел Томас докато обясняваше за промените в турбокомпресора за тази година.

Естествено, това са добри новини и за клиентите на Mercedes – Williams и Aston Martin и новакът в групата McLaren, които до края на миналия сезон използваха задвижване от Renault.

По отношение на „жетоните”, които тимът е използвал за създаването на новата кола W12, единственото, което беше потвърдено беше, че са похарчени два жетона.

Също така, при представянето на новата кола Mercedes я показа със стария под – този, който се използва миналия сезон, а по новите правила зоната пред задните колела трябва да е сериозно изрязана, за да се намали аеродинамичното притискане, което идва от тази част на пода и осигурява стабилност на задницата. Решаването на този проблем ще е един от важните въпроси в хода на сезон 2021 във Формула 1.

И накрая още един дребен на пръв поглед елемент, който обаче може да се окаже много важен. По традиция Mercedes представя болидите си на „Силвърстоун” и в същия ден прави и шейкдаун на новата кола. Този шейкдаун се брои за един от двата разрешени дни за „снимки” – това е и първият шанс на Люис Хамилтън и Валтери Ботас да пробват новата кола.

Сега програмата е друга – W12 ще дебютира директно на тестовете в Бахрейн, които започват на 12 март, а филмовият ден ще е във вторника след края на изпитанията.

Тото Волф се пошегува, че на всички в тима им е писнало от зимния студ и дъжд на „Силвърстоун” и затова тази година ще изчакат до Бахрейн. Въпреки, че пробегът във филмовия ден е ограничен на 100 километра, провеждането му между края на тестовете и първото състезание за сезона – отново в Бахрейн, определено е по-добро решение от това колата да излезе на пистата до Оксфорд в съвсем различни условия.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.