декември 4, 2020

Прост: Преди моторите бяха по-скъпи!

Ален Прост направи интересно сравнение с началото на века

Специалният съветник на Renault във Формула 1 Ален Прост даде интересна гледна точка към цените на хибридните системи за задвижване, които се оказват основният проблем в отношенията на частните тимове с автомобилните производители. Медиите редовно напомнят, че Прост има 4 световни титли във Формула 1 и е наричан „Професора” заради пресметливия си и ефективен стил на пилотиране, но все по-често се забравя, че французинът имаше и собствен тим във Формула 1 – в края на миналия и началото на този век.

Prost GP се оказа поредната „френска мечта”, която се провали, като формулата беше „Френски отбор, френски шеф, френски пилоти и френски мотори”.

Във връзка със споровете за цената на хибридните мотори, Прост припомни, че тимът му е плащал 28 милиона долара на сезон през 2001 година, когато получаваше двигатели Ferrari, ребрандирани с името на производителя на компютри Acer.

„За 2001 година сметката ни за двигатели беше 28 милиона долара, а ако тимът ми Prost GP беше оцелял и през 2002 година, то тогава трябваше да платим 31 милиона долара – разкара Ален. – Сега хибридните системи са на цена от 15 до 17 милиона долара, като те са много по-сложни и в създаването им са вложени много повече усилия, технологии и пари.”

Прост подкрепи шефа на тима на Renault Сирил Абитбул, който поиска по-сериозни промени в техническия регламент за сезон 2021, когато трябва да влязат в сила и новите правила за двигателите.

„Ще е добре двигателите да станат по-семпли и по-евтини – заяви Прост. – Цената им за другите отбори също ще е по-ниска. Ще се откажем от мотор-генератора MGU-H, който генерира енергия от топлината, която се отделя от турбото, това ще направи двигателите по-евтини. Но за да се намалят разходите, трябва да се анализират и други промени в техническия регламент, например относно аеродинамиката, по този въпрос в момента няма никаква яснота.”

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.