септември 19, 2020

Рали „България 2018“ остана извън Европа

49-ото издание на най-голямото ни рали – „България” тази година няма да важи за Европейския рали трофей Балкани (ERT), потвърди днес БФАС.

Решението е на ФИА, като се предполага, че санкцията се мотивира с поредица закъснения в подготовката на ралито, чиято дата беше сменяна на три пъти в хода на годината и накрая състезанието се оказа финал на сезона на 12-14 април.

Организатор на рали „България” е БФАС, а състезанието за първи път остава извън европейските стартове от десетилетия насам.

Години наред развитието на рали „Албена” носеше все по-високи коефициенти. Състезанието се появява през 1970 година като кръг от социалистическия рали шампионат „Мир и дружба”. Две години по-късно вече има коефициент 2 за Европейския рали шампионат (по старата оценъчна система), за шестото си издание стигна до коефициент 3, а в края на 70-те вече имаше 4. Това продължи през 80-те, а за сезон 1988 ФИА промени системата и десетте най-големи ралита в рамките на ERC (Европейския рали шампионат) получиха коефициент 20, като точките за първото място бяха 400.

Оттогава насам ралито беше сред най-големите в Европа, а през 2010 беше и кръг от световния рали шампионат (WRC). В следващите две години състезанието беше част от сериозно западналия ERC, а след това беше преместено в Европейския рали трофей (ERT), в който неудачно бяха обособени и регионални зони, като ние попаднахме в Балкани.

За 2018 година рали „България” е открито международно и ще важи за нашия шампионат. Почти като през 1970 година.

И ако помните, през 2010 година ралито беше кръг от световния шампионат, но не и от нашия…

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.