Организаторите на рали „Сан Ремо”, които провеждат три състезания в едно, потвърдиха, че са получили 350 заявки за надпреварата през уикенда. Става въпрос за ралито, което важи за италианския рали шампионат, това, което носи точки за Европейския рали трофей (ERT, в случая Алпийския) и състезанието за исторически автомобили.
В рали „Сан Ремо” е предвидена и категория за WRC автомобили. В нея ще стартират заводските пилоти на Hyundai Ойт Танак и Тиери Нювил, както и Пиер-Луи Лубе с i20 WRC на 2C Competition.
В битката при автомобилите, които имат право да участват в ERT пък ще се пуснат други двама пилоти на Hyundai – Крейг Брийн и Оливер Солберг (и двамата с i20 R5). Интересното е, че за разлика от рали „Чоко”, с което започна шампионатът на Италия, този път двамата представители на Hyundai са заявени за местното национално първенство. Причината е съвсем прозаична. В първото рали за сезона звездата на Hyundai Италия и шампион на страната за миналата година Андреа Грунола остава едва 10-и в общото подреждане. Топ 3 в класирането за италианския шампионат бе окупирано от трима пилоти, каращи Skoda Fabia: Стефано Албертини, Джандоменико Басо и Фабио Андолфи. Пред тях завърши само Тиери Нювил с i20 R5, но той не бе заявен за италианския рали шампионат. Сега тази неточност е коригирана и Брийн и Солберг-младши ще имат възможност да разпилеят точките в италианския шампионат. Или пък да пропуснат Грунола напред, ако се наложи.
В тази група влизат над 50 коли Rally2, като вече споменахме Басо, Грунола и Андолфи, но към тях трябва да прибавим още Стефан Лефевр, Марко Булакия, Симоне Кампедели, Крис Инграм и още интересни пилоти.
68-ото издание на рали „Сан Ремо” е валидно за Алпийския рали трофей (ERT), италианския рали шампионат, италианския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост, италианския шампионат група Junior, италианския шампионат за автомобили R1, италианския шампионат на асфалт, както и марковите шампионати на Suzuki, Renault и Peugeot, където се използват Swift, Clio и 208.
„Сан Ремо” беше кръг от световния шампионат до 2003 г. включително. След това победите печелят някои от най-известните италиански и европейски рали пилоти, тъй като състезанието бе едно от най-важните в календара на IRC. Паоло Андреучи, който има 11 титли на Италия, е печелил „Сан Ремо” шест пъти, а Басо има три победи. Нювил бе пръв през 2011-а, а Брийн – през 2019 г.
Видео от отсечките на рали „Сан Ремо“ може да видите тук, а списъкът със заявки е тук.