Дебютантът в световния рали шампионат „Естония” (4-6 септември) ще има честта да рестартира сезона в надпреварата, като днес беше обявен календарът, по който трябва да завърши 2020 година.
Преди дни изтече информация за състезанията, които може да попаднат в този нов и по-орязан календар, която се оказа много точна – единствено „Ипр” няма да намери място в следващите стартове заради конфликта с Турция.
Така до края на тази година ще гледаме „Естония”, след това Турция (24-27 септември), после идва Германия (15-18 октомври), от 19 октомври до 1 ноември е „Сардиния”, а сезонът приключва с „Япония” – от 19 до 21 ноември.
Шефът на Hyundai в WRC Андреа Адамо се оказа напълно прав като прогнозира, че 8 ралита ще са напълно достатъчни, за да бъде довършен този толкова интересен и очаквано оспорван сезон.
Дебютът на „Естония” в световния шампионат беше обявен днес на пресконференция в Талин, в която участваха министър-председателят на Естония Юри Ратас и управляващият директор на промоутъра на WRC Оливър Сиесла.
Миналата година „Естония” се проведе като „промоционално състезание” на световния шампионат, като амбициите на организаторите му бяха ралито да влезе в WRC през 2022, но пандемията от коронавирус промени сериозно ситуацията.
„Естония” ще е двудневно състезание – отсечки в събота и неделя, като в петък са шейкдаунът и откриването. Център на ралито остава Тарту, а сервизната зона ще е на територията на Естонския национален музей.
Преместването на „Сардиния” за края на октомври означава доста по-хладни условия на острова, като скоро се чака информация за маршрута и графика му.
Сезонът в WRC започна с „Монте Карло”, „Швеция” и „Мексико”, като последното състезание беше съкратено с един ден, за да могат отборите да се приберат по-лесно в Европа, тъй като тогава държавите започнаха да затварят границите си, а авиокомпаниите – да отменят десетки полети всеки ден.
6-кратният световен шампион Себастиен Ожие и Toyota са начело в класирането след първите три старта, които излъчиха трима различни победители.