Себастиан Льоб записа своята първа победа в световният рали крос шампионат зад волана на Peugeot 208 WRX Supercar на латвийското трасе. Льоб записа името си в историята на моторните спортове, като първият пилот на света побеждавал в три различни световни дисциплини (WRC,WRX и WTCC).
Шведът Матиас Екстрьом завърши на втора позиция, докато Тими Хансен взе трето-то място записвайки двоен подиум за отборът на Peugeot-Hansen. В генералното класиране на шампионата Екстрьом увеличи преднината си на 27 точки, като до края на сезона остават само два кръга.
За пръв път от 35 състезания насам, Петер Солберг не успя да се класира за полуфинал. Причината бе дисквалификацията на норвежецът поради удар с Матиас Екстрьом.
„ Този не бе търсеният от нас резултат в Латвия – заяви Солберг. За пръв път не успях да се класирам за полуфинал. Вече гледаме напред към следващият кръг в Германия.“
Седемнадесетата позиция на Солберг, помогна на Йохан Кристоферсон да се изкачи на второто място в генералното класиране на шампионата с актив от 201 точки, със седем точки пред Солберг. При отборите лидери са EKS следвани плътно от Team Peugeot-Hansen, като разликата между тях е от крехките осем точки.
Льоб е една истинска рали легенда с 78 победи във WRC, но със сигурност ще запомни първата си победа в World RX шампионата.
„ Чувствам се наистина добре- екзалтирано обяснява Льоб. Много съм щастлив за отборът ми. Моята цел за този сезон е да запиша поне една победа в шампионата и винаги съм знаел че, това ще бъде една много трудна задача.
„ Атмосферата в Латвия е невероятна, като дори президентът и министър председателят присъстваха на състезанието.“
Матиас Екстрьом поздрави първи Себастиан Льоб за първата му победа в шампионата. „ Големи поздравления за Себ и Team Peugeot- Hansen. Днес със сигурност той бе най-бързият пилот на трасето.
„ Със сигурност е добре да водиш в шампионата, но все още има 60 точки за спечелване до края на сезона – коментира Матиас Екстрьом, който получи разрешение от своите шефове в DTM да продължи своята кампания в World RX. Вчера доказахме че, една малка грешка може да ти коства цялото състезание. Чувствам се подготвен за следващият кръг в Естеринг, имам натрупани доста тестови километри там.“
Завършилият на трета-та позиция Тими Хансен допълни: „ Щастлив съм че, се качих отново на подиума, както и съм щастлив за Себ. 208-цата работи много добре на сухи и влажни условия. В Q3 изгубих контрол над колата поради аквапланинг и ударих Себ, за което се извинявам.
„С нашите резултати тук ние се доближихме до EKS, поради което с нетърпение очакваме да продължим битката в следващите два кръга.“
Съботният лидер Андреас Бакеруд и Йохан Кристоферсон си бяха спретнали една доста интересна битка за трета-та позиция. Кристоферсон първоначално бе задминал Бакеруд на първият скок, но спря прекалено късно за следващият завой позволявайки на Бакеруд и Хансен да го задминат. Пилотът на Hoonigan Racing Division Андреас Бакеруд завърши на четвъртата позиция, с Кристоферсон зад гърбът си на пета.
Тимур Тимерзянов не успя да завърши във финала, след удар в стената от гуми на първия завой. Това донесе на руснакът шестата позиция в Латвия.
Местните фаворити Рейнис Нитис и Янис Бауманис успяха да се класират за полуфиналите, но завършиха на пета и шеста позиция в тях. Бауманис се удари в последният завой от трасето а Нитис не успя да се справи с трафика.
Тимо Шайдер завърши надпреварата на седма позиция, като за малко да се класира за финала завършвайки на четвърто място в полуфиналите. Зад Шайдер на осма позицие е Топи Хейкинен.
Уикендът не бе никак лесен за Кен Блок, който отпадна в Q4 след инцидент в първият завой. Италианската рали звезда Джиджи Гали, завърши на двадесета-та позиция зад волана на все още неуточнената Kia Rio.