Екипажът на Фолксваген, Себастиан Ожие и Жулиен Инграсия се завърнаха на най-високото стъпало взимайки победата на рали „Германия“. Тазгодишната победа с аванс от 20.3 секунди бе третата в кариерата на екипажа на едно от най-трудните и непредвидими състезания в календара. С тази победа Себастиан Ожие увеличи преднината си в шампионата с 14 точки, докато Фолксваген продължават да са безапелационни лидери в шампионата при конструкторите благодарение на преднината си от 55 точки.
След като започна състезанието с пропускане на един от разклоните, Ожие бе внимателен през цялото време докато си проправяше път до първата позиция отново. Опитът на французина в съботните етапите около небезизвестната военна зона Баумхолдер му помогна да излезе на чело пред временният лидер Адреас Микелсен, като разликата им в края на деня бе от 20.3 секунди.
В неделя Ожие трябваше само да контролира темпото си, като завърши състезанието с актив от 20.3 секунди пред Дани Сордо. „Това е супер“, заяви Ожие на финала. „ Нямах възможността да спечеля в последните състезания и ми липсваше това чувство. Мина много време от както за последно се борих така за победа. На истина трябваше да натисна за да победя тези момчета около мен.“
Интригата в последният ден бе битката за втората позиция. Микелсен успяваше да я удържи до първия неделен етап, но невероятната скорост на Сордо и Ньовил им помогна да прескочат норвежецът. В 14 километровия пауър етап разликата между тримата бе от крехките 4.1 секунди, подготвяйки ни за една невероятна битка. Етапната победа бе извоювана от Тиери Ньовил, но четвъртото време на Дани Сордо бе достатъчно за да запази втората позиция в генералното с актив от 0.1 секунди пред съотборникът си. Андреас Микелсен имаше проблеми със спирачките в последният етап и трябваше да се задоволи с четвъртата позиция.
Хейдън Падън и Мадс Остбер затварят челната шестица, като след тях до топ десет са само екипажи от WRC2.
Във WRC2 победител е Есапека Лапи, който записа седмата поредна победа за автомобил на Skoda и втората му след рали „Финландия“. Той завърши германската асфалтова надпревара с актив от над минута пред съотборникът си Ян Копецки, следван от местната легенда Армир Крамер.
В първият ден Крамер поведе в класираното благодарение на опитът си, докато Лапи се завъртя на три пъти в опит да намери ритъмът си на асфалт. В събота обаче, Лапи успя да промени стилът си намирайки един много бърз ритъм успявайки да излезе на чело.
„Не беше перфектното рали, но резултатът си бе перфектен“, заяви младият финландец на финала. „Вчера бе най-добрият в моята кариера на асфалт. Успях да изградя моята увереност стъпка по стъпка.“
Темпото и късметът на Копецки също се бе подобрило след петъчният ден, като той също успя да се пребори с Крамер на 40 километровият Panzerplatte Lang. „Доволен съм със сигурност“, разясни той. „Изгубихме много време със спуканата гума в петък, но ние успяхме да стигнем до финала на подиума. Това е добре за мен и добър резултат за отбора.“
Крамер завърши ралито с пасив от 26.4 секунди зад Копецки, докато челната шестица се затваря от Жислен де Мевиус, Пиер-Луис Лубет и Бербард Тен Бринке. Лубет е единственият, в челото който не бе зад волана на Skoda Fabia R5.
Leave a Reply
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.