февруари 21, 2020

Сордо води в Мексико, но голямата звезда е Льоб

Себастиен Льоб беше голямата звезда в първия ден на рали "Мексико"

Испанският пилот на Hyundai Дани Сордо е начело в рали „Мексико”, трети кръг от световния шампионат, след петъчните етапи, но той остана в сянката на втория в класирането – Себастиен Льоб. 9-кратният световен рали шампион заема второто място и записа невероятно завръщане в спорта – над 3 години след последното си WRC рали и почти 5 години от последния си макадамов старт.

44-годишният французин преследва настървено някогашния си съотборник в Citroen Сордо, спечели два етапа в петък следобед и напомни на феновете и колегите си за стария си прякор „Канибала”.

След обедния сервиз Сордо водеше с почти 18 секунди пред Себ, после дойдоха двете поредни етапни победи на Льоб и в края на деня авансът на испанеца се сви на 7,2 секунди, като французинът изскочи на второ място в класирането.

И Льоб постигна това, въпреки че той изпусна един завой и спря твърде късно, като връщането на пътя му струваше допълнително време.

Сордо и Льоб се възползваха по отличен начин от по-задните си стартови позиции в планинските етапи над град Леон. Това им позволи да атакуват по изчистените траектории от пилотите пред тях.

Сордо излезе начело в сутрешните етапи, спечели две отсечки, но за следобедните минавания изненадващо избра по-меки гуми вместо по-твърдите, които са предпочитани от всички пилоти в това тежко рали. По-късно Сордо призна, че е сбъркал с гумите и заради това не е успял да отговори на атаката на Льоб.

Естонският пилот на Toyota Ойт Танак завърши петъчния ден в рали „Мексико” на трето място, въпреки че имаше проблеми с прегряването на мотора на неговия Yaris WRC. Танак е само на 3,8 секунди зад Льоб и на 14 секунди пред другия пилот на Citroen и миналогодишен победител в състезанието Крис Мийк. Мийк беше начело сутринта, но изостана, след като записа две завъртания.

Световният шампион Себастиен Ожие с Ford Fiesta WRC се справя най-добре от „чистачите на пътя” и завърши деня пети, въпреки, че и той се завъртя веднъж. Засега Ожие печели битката с Андреас Микелсен, който призна, че няма обяснение на липсата на скорост в неговия i20 WRC.

Но най-тежък вчерашният ден в Мексико се оказа за лидера в световния шампионат Тиери Нювил. Белгиецът стартира пръв по етапите, който освен, че трябваше да чисти пътя, получи и повреда в горивната помпа, заради която загуби над 20 секунди, а след това дефектира и сервото на волана и той изостана още повече. В края на деня Нювил остана 7-и, на над 2 минути от Сордо.

Петъчните етапи взеха още доста жертви. Елфин Еванс изскочи на трето място, след което направи зрелищно преобръщане и днес няма да се върне по системата Rally2, тъй като навигаторът му Даниел Барит получи леко сътресение на мозъка. Третият пилот на Ford Теему Сунинен също отпадна заради катастрофа.

В началото на ралито сериозни проблеми с прегряването имаха и другите двама пилоти на Toyota Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи. После обаче нещата станаха още по-зле – Лапи катастрофира и отпадна, а Латвала изостана заради проблеми с алтернатора.

Днес предстоят 140,35 състезателни километра и 9 отсечки, като решаващи ще са двете минавания на „Гуанауатито” (30,97 км) и „Отатес” (26,37 км).

Коментари

Коментар

Реклама