Признавам, че не съм проверявал хороскопа на Себастиан Фетел, но е малко вероятно там да пише, че 2020 ще е много силна година за него. Още преди началото на сезона стана ясно, че шефовете му във Ferrari не искат да му дават още шансове да води атаката на тима към световната титла и ясно показаха кой е избраният номер 1. Друг е въпросът дали Скудерията ще има реален шанс да се бори за титлата, но в Маранело в началото на всяка година се смята, че тимът ще се бори за първото място. И това не се влияе от актуалната форма на отбора.
В сряда обаче стана ясно, че се затваря още една врата, която би позволила на Фетел да остане във Формула 1 и след 2020 година – Renault сбъдна мечтата на милионите фенове на Фернандо Алонсо и обяви, че от 2021 той се връща в тима, с който взе двете си световни титли. Фетел призна вчера, че е преговарял с Renault, но преговорите не са напреднали кой знае колко.
Другата маневра на Себ обаче беше доста по-сериозна – той на практика се самопредложи на Red Bull, като след няколко уточняващи въпроса заяви, че ако получи оферта, ще се върне в отбора, с който постигна най-големите си успехи във Формула 1 и четирите си поредни световни титли.
Пръв в лагера на доктор Хелмут Марко и Кристиан Хорнър реагира Макс Верстапен, който заяви, че не вижда причина тимът да сменя Алекс Албон. След което цялата история пое в още по-интересна посока.
Журналистът от германския сайт Motorsport-Total Кристиан Нимервол обяви, че разполага с надеждна информация, според която големият бос на Red Bull Дитрих Матешиц е поръчал на доктор Марко да прибере „блудния син” Фетел в тима преди сезон 2022. Според Нимервол това ще означава, че Алекс Албон ще се върне в Alpha Tauri или както ще се казва втория тим на Red Bull за сезон 2022, а Даниил Квят ще остане без място във Формула 1.
Освен това, Нимервол изброява и три условия, които трябва да се реализират, за да може да има реален шанс Фетел да се върне в Red Bull.
Първо, представянето на Албон, особено през този сезон, ако Алекс е драстично по-слаб от Верстапен, това ще подпомогне каузата на Фетел. В Австрия в неделя Албон беше претендент за победата, но не завърши, а освен това определено е налице разлика между неговата скорост и тази на Верстапен.
Второ, Диди Матешиц трябва да убеди тайландските си партньори в Red Bull, че има смисъл Фетел да се върне в тима. Тайландците държат 51% от компанията, Матешиц има 49 и партньорите на Диди са изключително щастливи, че Тайланд има пилот във Формула 1 – става въпрос за Албон, естествено. Така че тук преговорите няма да никак лесни, тъй като представянето на Фетел в последните сезони е аргумент в полза на тайландците.
И трето, дали Фетел ще приеме предизвикателството да се върне в Милтън Кийнс като съотборник на Макс Верстапен. Тук вече имаме отговор, тъй като Себ обяви, че ако получи оферта, ще се върне в Red Bull.
И накрая стигаме до още един интересен въпрос: Дали Red Bull и Макс Верстапен ще искат Фетел да се върне? Според Нимервол, Фетел би бил полезен за маркетинговите кампании на Red Bull в региона DACH (Германия, Австрия и Швейцария), тъй като той е популярен там и компанията ще може да го използва много по-ефективно от Албон. И още нещо, на пръв поглед Макс е против връщането на Фетел, но бъдете сигурни, той не би пропуснал възможността да осигури финалното поражение за Себ преди пенсия. В момента едва ли не се смята, че Макс трябва редовно да е по-бърз от Албон и това донякъде омаловажава постиженията му. Ако обаче той успее постоянно да побеждава един 4-кратен световен шампион, тогава нещата ще изглеждат доста по-различни.
А от неутрална гледна точка трябва да се вземе предвид и още нещо, което важи както за Red Bull, така и за Mercedes и Renault. Какво би донесъл на всеки един от тези тимове Фетел като принос и дали претенциите му няма само да влошат атмосферата в отбора, без обаче да се отразят положително на резултатите на отбора? Защото във Ferrari се случва точно това.
И ако теорията на Нимервол ви се вижда твърде смела, то може би сте напълно прави. Все пак, той беше част от групата германски журналисти, които наскоро анализираха защо Ferrari не иска да продължи договора на Фетел и откриха един куп виновници, но никой от тях не написа, че представянето на Себ всъщност е основната причина за липсата на нов договор. Да не забравяме, че в два от последните три сезона Фетел и Ferrari разполагаха с по-силен автомобил от този на Mercedes и въпреки това Люис Хамилтън и Сребърните стрели пак ги победиха. И грешките на Себ имат много сериозен принос за това. Което всъщност се оказа решаващо за решението на Ferari да заложи на Льоклер.