януари 19, 2020

Танак: Напуснах M-Sport, за да не съм №2 на Ожие

Ойт Танак разказва защо е решил на напусне M-Sport

Естонската рали звезда Ойт Танак обясни, че част от мотивацията му да напусне M-Sport и да премине в Toyota е била свързана с това, че при Малкълм Уилсън е трябвало да е №2 на световния шампион Себастиен Ожие.

Такан напусна тима от Кумбрия в края на 2017 година след шест сезона в отбора и заяви, че вярва, че Toyota е най-добрият му шанс да се бори за световната титла в бъдеще. Естествено, ресурсите, с които разполага заводският тим на Toyota, също са имали значение при решението му.

Противно на всички твърдения обаче, Танак беше категоричен пред Motorsport News, че заплатата му в Toyota не е по-голяма от тази, която е получавал в M-Sport, на практика той ще кара за същите пари и при Томи Макинен.

„Исках да имам шанс да се боря за световната титла, а още в първия си сезон в световния рали шампионат момчетата от Toyota се справиха много добре, тимът има сериозен потенциал и това беше едната причина да премина при Томи – обясни Танак. – Беше страхотно да работя заедно със Себастиен Ожие и през 2017 двамата бяхме много силен екип.

„Но имаше моменти, в които финансовите ресурси на M-Sport бяха ограничени и това се отразяваше на развитието на моята кола спрямо развитието на автомобила на Ожие.

„През миналата година аз бях вторият пилот на отбора и това нямаше да се промени. Така че, това определено нямаше да е най-добрият ми шанс да се боря за световната титла.

„Затова реших, че ако премина в Toyota, ще имам повече шансове.”

Танак подписа за 2 години с Toyota и вече записа 4 тестови дни в подготовка за рали „Монте Карло” и 2 дни на сняг, през които ще готвеше за рали „Швеция”.

Ойт определи и приоритетите си за първите два старта през сезон 2018 – точки в Монако и битка за победата в Швеция.

„Определено Toyota разполага с автомобил, с който да спечели рали „Монте Карло” – обясни естонецът. – Но може би максималната атака в първото състезание няма да е най-умното решение. Искам добро класиране в Монте Карло и точки, след това идват ралита, в които мога да атакувам по-сериозно. „Швеция” е подходящо състезание за мен и Yaris WRC.

„Определено Yaris WRC се различава от Fiesta WRC – допълни Ойт. – Но не мога да намеря някакви слабости, и двете коли са много добри. Идеята е, че колите на заводските отбори трябва да са различни, както и да имат различно поведение на пътя.”

Този сезон съотборник на Ожие във Ford M-Sport ще е победителят от рали „Великобритания” Елфин Еванс, с ограничена програма ще кара и Теему Сунинен, а в Toyota Танак ще е съотборник с финландците Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи.

Новият сезон в WRC започва този месец с рали „Монте Карло” (25-28 януари).

Коментари

Коментар

Реклама