Ойт Танак спечели последните две издания на рали „Финландия” – през 2018 и 2019 г., а миналия сезон състезанието не се проведе. Но победите на естонеца дойдоха с Toyota Yaris WRC, а сега ще се бори с Hyundai i20 Coupe WRC срещу бившите си съотборници в Toyota.
Битката за световната титла на практика приключи за Танак – той е на 76 точки от водача в генералното класиране Себастиен Ожие, а един пилот може да спечели максимум 90 точки оттук до края на сезона.
Танак обаче не мисли така и преди старта във Финландия обяви, че ще се бори до самия край и третата му поредна победа в състезанието този уикенд е задължителната крачка в борбата с Ожие.
„Ще атакуваме и ще натискаме с всички сили – обясни Танак пред Dirtfish. – Този път определено не сме фаворити. Ясно е, че пилотите на Toyota ще са големите фаворити, трудно ще ги победим, но ще сторим всичко по силите си. И ако все пак в неделя спечели състезател на Toyota, то успехът му изобщо да няма да е лесен. Ще се опитаме да им направим живота по-труден.”
Танак има само една победа през 2021-а. В колата му се появиха много технически повреди, а в домашното му състезание в Естония той отпадна след собствена грешка – излитане от пътя и две спукани гуми в една отсечка.
„Есента във Финландия е много красива, това са перфектните условия за рали – допълни Танак. – Пътищата са по-влажни и нивото на сцепление е високо, в колата е по-хладно, супер е.
„Обикновено в Скандинавието по това време на годината сутрин пътищата са доста влажни, това ще е еднакво за всички. Няма да има значение дали стартираш първи на пътя или по-назад. През лятото е по-различно – тогава на пътя има много повече фин макадам за чистене от предните коли. Така че ни очакват по-постоянни условия по отсечките.”
А отсечките, които трябва да се карат на фарове?
„Когато е тъмно е по-различно, като във Финландия ще е по-трудно, защото караме на фарове, а дори на правите има много скокове и превали, там често има тъмни петна и трябва да си много уверен, за да натискаш с тази висока скорост. Но ще е много забавно.”