Габриеле Таркини спечели първото състезание в Катар за Лада, а Бенани триумфира за Себастиен Льоб Рейсинг, който е клиент на Citroen и догодина ще представлява френската марка в WTCC, тъй като компанията изтегля заводския си тим. Таркини взе и наградата за най-бърза обиколка, а това беше последно участие на легендата Иван Мюлер в световния шампионат.
Тиаго Монтейро не успя да завърши сезона на втора позиция след контакт в първото състезание и остана трети в крайното класиране.
В първата надпревара в Катар ветеранът на Лада Габриеле Таркини записа своята 22-ра победа в WTCC. Италианецът си търси нов отбор, тъй като Лада напуска WTCC и ще се състезава само в Русия. Габриеле атакува при рестарта и успя да изпревари Том Чилтън в първия завой, след което натрупа 5 секунди аванс.
Състезанието трябваше да бъде спряно след излизане от трасето на Тиаго Монтейро, който счупи окачването на своята Хонда, след удар с Уго Валенте, който не успя да избегне Сивик-а на португалеца.
След рестарта Чилтън се опита да задържи Тарники, но допусна грешка и италианецът го изпревари. Така Чилтън прекара остатъка от надпреварата, защитавайки своята позиция от Роб Хъф, който стартира пети и завърши на трета позиция.
Иван Мюлер бе четвърти пред Норберт Михелиц и пилотите на Волво Тед Бьорк и Роберт Далгрен. Ники Кастбруг и Лопес финишираха на осма и девета позиция.
Мехди Бенани се справи с натиска от страна на Тед Бьорк и спечели основното състезание в Катар, в последния състезателен уикенд за сезона в WTCC. Бенани тръгна от първо място и удържа атаките в началото на състезанието на Хосе Мария Лопес, който почти веднага се справи с Бьорк.
Малко по-късно на пистата излезе кола на сигурността, като това се случи след няколко инцидента между Том Чилтън и Раоберт Далгрен и дуото на Лада Ники Кастбург и Уго Валенте. След рестартра Бьорк успя да изпревари по невероятен начин Лопес и застигна Бенани. Но мароканецът задържа шведа зад себе си и не направи нито една грешка до финала.
Предстоящата 2017 година ще е много важен сезон за 2017, тъй като Citroen и Lada напускат, както и звездите Хосе Мария Лопес и Иван Мюлер. Организаторите планират нов клас по-евтини автомобили, а заводските тимове ще са само два: Honda и Volvo.