септември 23, 2020

Тиери Ньовил повежда в рали „Швеция“

Тиери Ньовил и Николас Жилсул (Hyundai i20 WRC) поведоха в рали „Швеция“ след вчерашния изключително интересен дуел с Яри-Мати Латвала/Мика Антила (Toyota Yaris WRC). Разликата между двата екипажа е 28.1 секунди, а От Танак и Мартин Ярвеоя се намират на трета позиция, на 21.6 секунди зад Латвала/Антила.

Ньовил откри вчерашния ден с две последователни етапни победи в норвежките етапи, излизайки начело пред Латвала, който водеше в надпреварата след супер специалният етап в Карлстад. Финландецът не се забави с отговор на атаката на Ньовил и още в SS4 Svullrya 1 (24.88 km) излезе отново начело, повеждайки с 0.6 секунди в класирането.

Следобедните минавания бяха изцяло доминирани от Тиери Ньовил, който не остави шансове на съперниците си да го догонят. Най-впечатляваща беше атаката му в SS7 Svullrya 2, където той победи с 17.9 секунди Латвала и с 11.8 секунди Крис Мийк (Citroen C3 WRC). Последният етап за деня не мина никак гладко за Ньовил, който имаше проблеми с предна лява врата, която не искаше да се затвори и удари камък, което го принуди да намали темпото. Въпреки това той увеличи още повече преднината си спрямо Яри-Мати Латвала.

„Денят бе доста добър за нас – коментира представянето си Ньовил. – Да водиш в състезание с такъв аванс е доста окуражаващо, но ние не трябва да се разсейваме. В последният етап вратата ми се постоянно се отваряше, което ме разсейваше, но като изключим това, колата работеше безотказно през целия ден.“

Условията на тазгодишното издание на рали „Швеция“ са доста трудни. Пресният сняг създава проблеми на голяма част от пилотите, които изпитват затруднения да задържат автомобилите по правилната линия особено в технични и тесни части по етапите.

От Танак бе единствения пилот с етапна победа освен лидерите в класирането. Естонецът имаше проблеми със скоростната кутия на своята Фиеста, но след обедния сервиз успя да се изкачи на трета позиция.

На четвърта позиция и с изоставане от 2.1 секунди зад Танак се намира Крис Мийк. Пилотът на Ситроен също се справи доста добре през целия ден, като постигаше времена в Топ 4 и един етап преди края на деня беше стигнал до третото място. Но в SS8 Torsby (16,43 км) Мийк се заби в пряспа (виж видео), което му коства над десет секунди и третата позиция в генералното.

Rally Sweden 2017 / Kris Meeke SS05

(No) Crash – Kris Meeke / Paul Nagle in SS05
Full Daily Highlights #1 now online on wrcplus.com

Публикувахте от WRC в 10 февруари 2017 г.

Световният шампион Себастиен Ожие, който стартира пръв по трасето, заема пета позиция с изоставане от 3.9 секунди зад Крис Мийк.

„Опитахме всичко по силите си, но е сигурно че условията днес не бяха на наша страна – разясни Ожие на пресконференцията в края на деня. – В следобедните минавания се оказа доста трудно да си първа кола след групата на историческите автомобили, които стартират пред нас.

„Като цяло съм доволен от карането си и смятам, че се справяме добре. Днес нямахме възможност да покажем възможностите и утре ще покажем на какво сме способни и къде се намираме спрямо другите.“

На шеста позиция в генералното класиране се намира Хейдън Падън, чието темпо в следобедните минавания на етапите рязко се подобри след промяна в настройките на окачването на неговия i20 WRC.

Дани Сордо е седми, следван от Крейг Брийн, който удари камък и счупи своето окачване. Елфин Еванс е на девета позиция, като пилотът на DMACK спука гума и призна, че не е бил достатъчно уверен във вчерашните отсечки, за да атакува. Челната десетка се затваря от Стефан Лефевр, който се запознава с особеностите на рали „Швеция“ зад волана на DS3 WRC.

Юхо Ханинен отпадна след удар в дърво (виж видео) и повреда в радиатора. Мадс Остбег също отпадна, но днес може би ще продължи по системата Rally2.

Rally Sweden 2017 / CRASH Hänninen

Juho Hänninen / Kaj Lindström crashing today in SS05

Публикувахте от WRC в 10 февруари 2017 г.

Днес екипажите ще карат 125 състезателни километра в седем етапа, като сред тях е и минаването през „Колинс Крест“ – най-известният скок в маршрута на рали „Швеция“.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.