Членовете на отбора на Тойота едва се сдържаха, да не се разплачат, когато Камуи Кобаяши прекоси първи финала в „6 часа на Фуджи“. Майк Конуей и Стефан Саразен също бяха безгрешни в домашната за японската компания надпревара.
Тритото записа първата победа за отбора от „6 часа на Бахрейн“ през 2014 година. И то каква победа, Камуи Кобаяши завърши на 1,439 секунди пред Ауди-то на Лоик Дювал, записвайки една от най-малките разлика в историята на настоящия световен шампионат за издръжливост.
Порше номер 1 с Марк Уебър зад волана бе на 15 секунди по-назад, като световните шампиони също имаха всички шансове за победа, но в крайна сметка стратегията се оказа решаваща и тук най-добре се справиха в бокса на Тойота.
От Ауди изпуснаха още една победа, особено след като не взеха изключително важните точки в Мексико и САЩ, но представянето им в Япония бе повече от окуражаващо.
Дювал, Лукас ди Граси и Оливър Джарвис бяха начело през по-голямата част от надпреварата, като не допуснаха нито една грешка на пистата, но фаталният момент за тях дойде при едно от финалните им влизания в бокса, в което механиците трябваше да задържат прототипа малко повече време, за да заредят гориво. Това се случва благодарение на така нареченото правило „изравняване на технологията“ на WEC.
В този момент от Тойота решиха да направят двойна серия обиколки с последния си комплект гуми, като това изведе Кобаяши на първа позиция и с чиста писта към победата.
Дювал от своя страна успя да намали разликата от 13 секунди на 5 преди да застигне доста сериозен трафик, който пък му помогна да стопи до 1,5 секунди аванса на японеца в последните 2 минути от надпреварата. Въпреки че гумите на Кобаяши бяха с почти изчерпан ресурс, той удържа на натиска на Дювал и взе победата.
„Отборът свърши много добра работа. Ние също успяхме да извадим най-доброто от себе си – заяви Камуи Кобаяши. – Бяхме уверени след квалификацията, знаехме че разполагаме с всички шансове за победа днес. Въпреки това я постигнахме доста по-трудно от очакваното.“
Тойота с номер 6 се движеше в Топ 2 реално през цялата надпревара и в края й поведе в точния момент, в който това стана възможно. Едно доста добре предвидено изпреварване от страна на Кобаяши спрямо Марк Уебър в ранната фаза на състезанието изведе екипажът на Тойота на втората позиция, а след това Майк Конуей излезе начело след първите влизания в бокса.
Конуей изпусна лидерската позиция спрямо Джарвис на излизане от бокса, но британският пилот не изпусна от поглед Ауди-то, което бе на трасето с използвани гуми от квалификацията. Ауди успешно поддържаха своята преднина, докато не започнаха последните влизания в бокса и тогава от Тойота рискуваха с двойния стинт и Кобаяши поведе.
Порше-то на Марк Уебър, Тимо Бернхард и Брендън Хартли завърши на трета позиция с пасив от 17.339. Триото разполагаше с доста големи шансове за победата, но техните планове се разпаднаха в боксовете.
Първоначално Уебър направи добър старт преди да предаде прототипа в ръцете на Бернхард, а след това дойде ред и на Хартли да атакува в средата на надпреварата.
До този момент Порше държаха втората позиция пред Тойота-та победител, но когато японците решиха да скъсят периодът си на зареждане на гориво, успяха да прескочат световните шампиони.
Въпреки, че не успяха да продължат серията си от три поредни победи пилотите на Порше номер 1 бяха ключов съперник на Тойота в Япония. Големите притеснения в бокса на тима обаче бяха свързани с темпото на второто Порше, карано от Марк Лийб, Нийл Яни и Ромейн Дюма, което за съжаление финишира на петата позиция.
Триото трябваше да се състезава със само два комплекта използвани гуми след промените които направиха в квалификацията. Заедно с мистериозен проблеми с баланса на колата Лийб, Яни и Дюма не успяха да се справят с Тойота номер 5 пред тях и да вземат четвъртата позиция.
Въпреки това от Порше успяха да задържат първата позиция в класирането при конструкторите в шампионата възползвайки се от един доста лош следобед за Ауди номер 7.
Беноa Трелюе записа едва 17 обиколки, когато прототипът започна да пуши и да губи скорост. Французинът трябваше да закара Ауди номер 7 в бокса при механиците, които намериха проблем в хибридната система. Малко по-късно колата отпадна от надпреварата, след като се оказа, че тимът няма право да я върне на пистата със задвижване, идващо само от двигателя с вътрешно горене.
Тази случка помогна на Порше да запази позицията си в шампионата, но победата на Тойота и второто място на Ауди направи интригата в класирането при пилотите още по-интересна.
Лийб, Яни и Дюма завършиха във Фуджи с намалена преднина от 23 точки, докато Кобаяши, Конуей и Саразен излязоха на втора позиция пред триото на Ауди номер 8.