От Тойота потвърдиха, че Хосе Мария Лопес ще се присъедини към техния екип пилоти за сезон 2017 в световния шампионат за издръжливост, както и че японският тим ще пусне трети автомобил в „24 часа на Льо Ман“.
Както се предвиждаше, трикратният световен шампион в WTCC ще си партнира с Камуи Кобаяши и Майк Конуей във втория прототип на Toyota, като ще смени Стефан Саразен, но французинът остава в тима.
Себастиен Буеми, Казуки Накаджима и Антъни Дейвидсън ще си партнират в първия автомобил през сезон 2017 от WEC.
Подписването на Лопес с Тойота бе повече от очаквано, след като аржентинецът имаше сериозни намерения да влезе в шампионата по издръжливост и особено след като Ситроен напусна WTCC. Аржентинецът вече има известен опит зад волана на прототипи на Тойота, а още през 2015 имаше интерес да стартира в Льо Ман.
„Хубаво е че, ще бъда част от Toyota Gazoo Racing (TGR) – коментира Лопес. – Това е сбъдната мечта за мен и с нетърпение очаквам първото състезание за сезона.
„Майк и Камуи са добри съотборници, със сигурност ще има доста да се уча от тях. Да караш LMP1 прототип е доста по-различно в сравнение с автомобил от WTCC, но аз се наслаждавам на предизвикателството.
„Мощността и сцеплението на TS050 Hybrid са невероятни, както и хибридната технология на Тойота. Очаквам с нетърпение първото ми състезание в WEC и най-вече това в Льо Ман, което е едно от най-специалните.“
По подобие на Себастиен Буеми, Лопес ще взима участие и във Формула Е с отбора на DS Virgin.
Стефан Саразен ще кара третия автомобил на Тойота
Саразен беше изваден от един от двата „основни“ прототипа на Тойота, но изключително опитният французин ще е пилот №1 в третия автомобил на японците на „Спа“ и в Льо Ман.
Toyota обоснова пускането на трета кола в Льо Ман с надеждата, че така отборът ще има по-голям шанс за победа в митичното състезание, особено като се има предвид какво се случи миналата година.
Партньорите на Саразен все още не са ясни, но се очаква младият пилот на Тойота Рио Хиракава да е един от тях. Отборът вече е направил тестове с Жан-Ерик Верн и Адриан Сутил, но се смята, че шансовете им са малки.
„Вярвам, че това е един вълнуващ период за Toyota Gazoo Racing в надпреварите за издръжливост– коментира шефът на TGR Тошио Сато. – Добавянето на трети автомобил за „Спа“ и Льо Ман представлява едно ново предизвикателство за отбора ни. Работим здраво, за да сме подготвени и сме вдъхновени за победи.
„Бих искал да приветствам Хосе Мария в нашия отбор. Уверен съм, че, той ще се справи добре защото е един бърз и интелигентен отборен играч.“
Японците ще продължат с частните си тестове на закрити врати и през този месец, а официалните предсезонни тестовете са на „Монца“ през март. Там ще е и премиерата на новия прототип на тима за сезон 2017.