Веднага след Гран при на Бахрейн миналата неделя Валтери Ботас се оплака, че не е доволен от стратегията, с която е карал в състезанието. Финландецът завърши трети. Той определи стратегията като „защитна” и „не особено нормална”.
След състезанието тв камерите го засякоха да си разменя разгорещени реплики с шефа на тима Тото Волф, но естествено, след това никой от тима не говори точно по тази тема.
Волф най-после коментира оплакванията на Ботас от стратегията. Той обясни, че разбира недоволството му, но не е съгласен с твърдението, че това решение за състезанието не е било „особено нормално”.
Валтери кара със същата стратегия като тази на Люис Хамилтън и макар че завърши трети, остана далеч от съотборника си и Макс Верстапен. Принос за това има и вторият от боксовете му, тъй като се оказа пълен провал. Питът продължи 11 секунди заради грешка на един от механиците с пистолетите, които свалят гумите.
В Mercedes решиха, че за Ботас е подходяща стратегия, с която той да пресече Верстапен – наистина същата, проработила при Хамилтън. Финландецът обаче загуби ценно време в началото на състезанието, когато се озова зад Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари го атакува и го изпревари след старта.
„Не мисля, че за Валтери имаше друга възможна стратегия – обясни Волф. – И с него опитахме пресичащ вариант и това можеше да промени състезанието му.
„Но Ботас загуби позиция на старта и след това така и не успя да намали разликата с двамата пилоти пред него. С втория бокс трябваше да пресечем Макс и може би щяхме да успеем, но имахме проблем с пистолета на предно дясно колело.
„След това вече не знам каква стратегия можехме да използваме. Не ставаше да изкара състезанието с едно спиране в бокса. Средно твърдите гуми нямаше да издържат до финала, твърдите бързо губеха сцепление в средната част от надпреварата. Нямахме друга възможност за Валтери.
„Но напълно разбирам недоволството на пилота в колата, който разполага с по-ограничена информация и казва: „Мисля, че можехме да направим нещо друго”.”
На финала в Бахрейн Хамилтън спечели с 0,745 секунди пред Верстапен, но Ботас остана на почти 40 секунди зад тях.