Гран при на Бахрейн, с която стартира сезон 2021 във Формула 1, поднесе на феновете страхотна битка за победата, спечелена от Люис Хамилтън. Макс Верстапен с Red Bull бе пръв в квалификацията и разполагаше с по-бързия автомобил, но бе принуден да върне първото място на Люис, след като го изпревари малко преди финала. Рейс дирекцията отсъди, че това е извън правилата, тъй като след атаката Макс извади колата и с четирите й колела отвъд пределите на пистата на завой №4.
Шефът на Mercedes Тото Волф определи победата в Бахрейн като „невероятен резултат”, но предупреди, че в момента Red Bull има предимство спрямо новата кола на шампионите и това ще се види още на квалификацията на „Имола”.
„Факт е, че наваксахме много от изоставането ни между тестовете и началото на сезона – обясни Волф пред официалния сайт на Формула 1. – Но истината е, че все още изоставаме в квалификационно темпо, при това разликата е сериозна.
„В състезателни условия сме бързи, тъй като комбинираме добро представяне със стратегия. Бахрейн беше идеален пример за това.
„В квалификацията на „Сахир” ние бяхме 0,4 секунди назад – това е много и е разлика, която се заличава трудно. Не забравяйте, че Бахрейн не е мястото, където Red Bull се представяха добре досега. А и в предишните сезони те винаги започваха годината като изоставащи и им трябваше време, за да си оправят колата, след което през втората половина на сезона бяха много бързи. Но през 2021-а ще е доста по-различно.
„В момента Red Bull е лидерът във Формула 1 и ще са много труден съперник. Няма как изведнъж да намерим подобрение в работата на аеродинамиката на колата ни.”
Мнението на Волф беше допълнено от директора по инженерните въпроси Андрю Шовлин, който потвърди, че промяната в правилата, намаляваща аеродинамичното притискане на задницата на колите, се е отразила най-зле на Mercedes. И на Aston Martin, както може да се предположи, но там изоставането е по-голямо – около 1 секунда на обиколка.
„За да неутрализираме загубата на притискане от орязването на пода пред предните колела, можехме да приемем използваната от Red Bull аеродинамична концепция – обясни Шовлин. – При нея загубата на притискане е най-малка. Но на нас това щеше да ни струва много скъпо. Щеше да изисква изцяло ново задно окачване, нещо, което правилата не разрешават да направим, а и щеше да означава, че трябва да започнем от нулата разработването на целия аеродинамичен пакет на колата ни. Това щеше да ни принуди да отпишем целия сезон 2021, защото щяха да са ни необходими месеци работа, за да стигнем до необходимите нива на аеродинамично притискане.”
Мнението на Шовлин пък беше допълнено от това на шефа на Aston Martin Отмар Шафнауер, който обясни, че точно конфигурацията на задното окачване на Mercedes и оттам и на британския тим е факторът, непозволяващ „повдигането” на задницата. И двамата споменаха съвсем малки на пръв поглед промени в клирънса на задния мост: Шовлин – 300 мм, а Шафнауер – 150 мм, но и в двата случая става въпрос за невъзможни промени.