08.10.2024

Уилсън потвърди нова Fiesta R5 и Сунинен, за Льоб още не се знае

Босът на M-Sport Малкълм Уилсън беше голямата звезда на представянето на най-новия рали проект на компанията – новата Fiesta R2 за група Junior в световния рали шампионат за догодина. Премиерата се състоя миналата седмица в източноевропейската база на M-Sport в Краков, Полша и там Уилсън говори и по други интересни теми.

Що се отнася до новата R2-ка, прогнозите са за около 100 коли, като 20 от тях трябва да са готови за рали „Швеция” догодина – състезанието, с което стартира програмата на Junior в WRC през сезон 2019.

„Новата Fiesta R2 е голяма стъпка за M-Sport, тъй като това е първият автомобил, който създаден и развит тук в полската ни база – обясни Уилсън. – Постигнахме огромен успех с предишната Fiesta R2, но сега с новите технически правила за този клас, трябваше да продължим напред.”

Новите правила ще пускат в този клас само коли с 1-литрови турбо мотори, а двигателят на Fiesta R2 е вече с мощност 200 конски сили.

Малкълм Уилсън потвърди и още една очаквана новина – догодина M-Sport ще представи и нова Fiesta R5 – колите в този клас носят най-голяма печалба на създателите си.

„В момента в основната ни база в Довънби екипът ни работи по създаването и развитието на новата Fiesta R5 – допълни Уилсън. – На практика, току-що започнахме тестове с новата кола. Първите изпитания минаха много добре и ако всичко мине добре, ще представим новата кола през юли догодина.”

Така новата Fiesta R5 ще излезе на пазара едновременно с новата Skoda Fabia R5, която беше представена в Млада Болеслав в края на ноември. И двете коли ще са с хомологация от 1 август догодина.

M-Sport и Skoda Motorsport са най-големите играчи на пазара на R5 автомобили в световен мащаб с около 36 и 34% пазарен дял, а общо в света в момента се експлоатират около 700 R5 коли и се очаква пазарът да продължи да расте.

Най-неопределено Уилсън говори за бъдещето на M-Sport в световния рали шампионат. Тимът загуби най-голямата си звезда – 6-кратният световен шампион Себастиен Ожие спечели последните си две титли с M-Sport, но за догодина се връща в Citroen. Освен това, Уилсън даде да се разбере, че заради финансовите изисквания на Ожие, които той стриктно изпълни в последните две години, бъдещето на компанията като участник в световния рали шампионат все още не е напълно осигурено.

„Все още търсим различни начини, за да останем в световния рали шампионат на най-високо ниво – призна Уилсън. – Със сигурност, ако участваме догодина, Теему Сунинен ще кара една от нашите коли, но в момента не мога да ви кажа кои ще са другите ни пилоти.

„В търговско отношение последните две години бяха много трудни за нас. Но не бих разменил за нищо успехите, които постигнахме със Себастиен Ожие. Сега обаче трябва отново да започнем да печелим от основния ни бизнес. Всички работим много усилено, за да си намерим спонсори за следващия сезон.

„Честно казано, не съм говорил лично със Себастиен Льоб. Съвсем наскоро организирахме прощалното парти за Ожие, получи се много емоционално изживяване.

„Концентрираме се върху това какво можем да направим през 2019, но още е рано да се каже дали Льоб ще кара за нас или не.”

Уилсън вече заяви, че би искал да привлече Льоб за догодина, дори и с ограничена програма, а французинът призна, че е отворен за оферти от „всички отбори и дисциплини”. Peugeot закри програмата си в световния раликрос шампионат и единственият сигурен ангажимент за Себ за догодина е участието му в рали „Дакар” с частен Peugeot 3008 DKR от първата генерация, който идва от PH Sport.

Коментари

Коментар

Реклама

This function has been disabled for Autosport Bulgaria.