Гран при на Монако се оказа най-скучното състезание от началото на сезона във Формула 1, като освен феновете, на това мнение се оказаха и Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо. Въпреки, че за разлика от милионите зрители пред телевизорите, Люис и Фернандо можеха да направят състезанието малко по-интересно.
Дениъл Рикардо спечели втората си победа за годината по улиците на Монте Карло, въпреки че кара 50 обиколки с повредена кола и темпото му беше опасно близо до това на най-бързите пилоти от Формула 2. Така и никой до финала не успя да го изпревари.
За сезон 2021 година във Формула 1 предстоят големи промени, те трябва да направят спортът по-интересен, да изравнят донякъде силите на малките и големите отбори и да намалят разходите. От друга страна, още за догодина са предвидени някои промени, които да осигурят повече изпреварвания и отново се преследва целта състезанията да станат по-интересни.
Своя принос към дискусията даде и противоречивият архитект Херман Тилке, който години наред имаше привилегията да проектира трасетата, които получаваха одобрение от Бърни Екълстоун да влязат в календара на Формула 1. Някои от творенията на Тилке са страхотни – като „Сепанг” в Малайзия или пистата до Истанбул, други – не толкова.
Но сега Тилке е на мнение, че бъдещето на Формула 1 се крие в уличните трасета. Които носят своя чар, но заедно с това вървят и доста ограничения – по отношение на скоростта и броя на изпреварванията. Може ли някой да си представи сезон във Формула 1, съставен от 20 състезания като това в Монако?
Шефът на Формула 1 Чейс Кери обяви в началото на месеца, че новите кръгове в календара ще трябва да са на трасета, които ще осигуряват интересни състезания.
По логиката на Тилке дизайнерите на улични трасета имат повече свобода в сравнение с колегите си, които проектират постоянни писти.
„Ние не строим постоянните писти само за професионални пилоти – обясни Тилке на конференцията на ФИА във Филипините. – На тези писти карат всякакви пилоти.
„Това означава аматьори или 60-годишен джентълмен, който кара ретро състезателен автомобил или пък мощна нова кола. Новите писти трябва да са безопасни за всякакъв вид пилоти, не само за звездите от Формула 1.
„Но както видяхме в Баку – това е писта, създадена само за професионални пилоти. На това трасе няма да видим аматьори, това е разликата. Инвеститорите, които строят постоянни писти искат трасето да се използва от всички, не само от Формула 1.”
Предполага се, че следващите попълнения в календара на световния шампионат ще са Маями и Виетнам, като от Liberty Media дадоха да се разбере, че искат „популярни и интересни градове” да приемат стартове, като това ще е един от начините да се увеличат феновете на Формула 1.