В Гран при на Бахрейн Себастиан Фетел записа второ поредно състезание, в което Ferrari използва заповеди от бокса, за да защити позицията му на пистата спрямо съотборника му Шарл Льоклер. За разлика от Австралия обаче, този път Льоклер не се подчини, атакува и изпревари Фетел, за да поведе в състезанието.
Темата за заповедите от бокса, Фетел и Ferrari е съвсем отделна и прилично обширна, като тепърва ще се развива.
В хода на уикенда за Гран при на Бахрейн едно интервю на Фетел за вестник The Times успя да оформи нова тема – за бъдещето му във Формула 1. При това, преди да се стигне до заповедите от бокса и атаката на Льоклер, която със сигурност ще добави нови аргументи за това дали Фетел може да е №1 във Ferrari и да води атаката на тима към световната титла.
В интервюто Фетел обяснява, че ще следи внимателно плановете за Liberty Media за развитието на спорта, като промените трябва да станат факт за сезон 2021. Настоящият договор на Фетел с Ferrari изтича в края на 2020 година.
„Много от ценностите на спорта, които преди бяха важни, сега съществуват частично – обяснява Фетел пред The Times. – Сега Формула 1 е повече шоу и бизнес, отколкото спорт. Това може би може да се каже и за други спортове, но там това няма толкова голямо значение върху отделните спортисти.
„Трябва да има яснота как ще се развива Формула 1 – като забавление или като състезание.
„Ако ще е шоу, тогава да е шоу. Усещам, че пилеем много време и енергия с правила, които не променят кой знае какво.”
Фетел даде ясно да се разбере, че плановете на Liberty Media за развитието на Формула 1 ще се отразят на решението му дали иска да остане в спорта.
„Сигурен съм, че искам да карам и догодина и през 2021, но не знам какво ще стане с правилата. Дотук никой не е наясно с това. Нямам намерение да оставам във Формула 1, само за да съм част от спорта.”
Промените, планирани от Liberty Media включват нови технически правила, изравняване на силите на отборите, таван на бюджетите, по-справедливо разпределение на приходите от наградния фонд, като най-големите губещи от всички тези промени се очертават най-силните отбори, начело с Ferrari, особено, когато става въпрос за ограниченията във финансовата част.