Във ФИА не са доволни от високата средна скорост, на която бяхме свидетели преди няколко дни на рали „Швеция“.
Във втория кръг от WRC От Танак записа умопомрачителната средна скорост 137.79 км/ч още при първото минаване на етапа „Кнон“ (31,6 км). Малко по-късно организаторите и ФИА отмениха второто минаване на отсечката заради съображения за сигурност.
„Тези коли са доста по-бързи от старите – коментира рали директорът на ФИА Ярмо Махонен. – Въпреки това през миналата година на този етап колите също постигаха над 130 км/ч.
„Този тип специални етапи ни учат на едно нещо: трябва да сме по твърди в изискванията си при желанието на организаторите за добавяне на нови етапи и трябва да сме на място преди състезанието, за да ги оценим.
„Ако има етап с по-висока средна скорост от 130 км/ч, то това ще бъде индикатор, че трябва да обърнем сериозно внимание на това. От нашата гледна точка този етап беше прекалено бърз. Може би ще трябва да помислим върху промени по правилника за ограничаване на средната скорост.“
Махонен се надява организаторите да са си взели бележка от рали „Швеция“ и ще направят така, че средната скорост да не става прекалено висока.
„Ние поискахме отменянето на второто минаване през „Кнон“, за да отправим послание към другите организатори и да преразгледат своите етапи, ако е нужно“, допълни Махонен.
„Ние искаме скорости по-ниски от 130 км/ч, но от друга страна помня, когато аз се занимавах с организиране на състезания, че нямах много голямо желание да създавам шикани от бали сено. Разбирам това и отговорът е прост: трябва да се използват по-тесни трасета, за да се намали скоростта. Това трябва да направим.“
Някои от пилотите отправиха своите критики към решението на ФИА да отмени второто минаване на етапа „Кнон“, като един от тях, който е пожелал да остане анонимен, е заявил следното : „Пътят е изцяло прав, безопасен и просто скучен за каране. Такъв си беше и когато от ФИА преглеждаха този етап.“
Махонен потвърждава, че от ФИА ще бъдат още по-активни при проверката на новите етапи за в бъдеще, но той очаква и повече активност от страна на организаторите.
„Може би ит организаторите използват прекалено стари пилоти, които не са били в спорта от няколко години насам и може би си нямат на представа колко са бързи новите коли“, разясни Ярмо Махонен.